vrijdag 1 februari 2013

Mini granny

Dit projectje ontstond eigenlijk bij toeval, oftewel ik deed iets fout. Al langer was ik van plan een mini-granny te haken, omdat ik graag met mini-projectjes werk. Als ik iets leuks onder ogen krijg, denk ik vaak: Kan dat ook in mini-uitvoering?
Toen ik zo bezig was ontstond dit:


Ik haakte al eens eens granny-onderzetters bij die grappige vierkante glazen bakjes die ze bij de Action verkopen. Altijd had ik dan ruzie met de kleuren. Ik wilde meer kleuren toevoegen, of kleuren herhalen. En daar is de afmeting van de granny-onderzetter nou net te klein voor. Het bleef altijd kiezen, al werd het resultaat ook wel leuk. Toen bedacht ik: Als ik nou eens halve stokjes doe ipv hele. Zo begon ik, tot ik na de eerste ronde haken erachter kwam dat ik steeds groepjes van 2 halve stokjes haakte ipv 3. Uithalen dus en overnieuw beginnen. Maar dat wilde helemaal niet, 3 werd te 'propperig'. Toen toch maar weer met groepjes van 2 halve stokjes geprobeerd en dát werd precies goed, mooi fijntjes. Nu kon ik zoveel kleuren gebruiken als ik maar wilde, óf kleuren herhalen.



Het is toch net een mini-schilderijtje, zo'n granny?! Ik raad niet aan hier kussens of dekens mee te gaan haken, dat wordt monnikenwerk! ;-) Je haakt het met bijv. Catania-haakkatoen en haaknaald 2 1/2.

Toen wilde ik eens kijken of ik met zo'n mini-granny een hart kon maken. Ik experimenteer er nog wat verder mee, maar het eerste resultaat is wel aardig.


Hier zie je het geheel nog eens als tafereeltje. 


Ingepakt een gezellig kadootje!

16 opmerkingen:

  1. Ohja ik ben fan, zo'n sobere kleuren is best ook erg leuk! En je hartje, top!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind hem super leuk en ook heel mooi in deze neutrale kleurtjes. Fijn weeekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat hartje ga ik zéker proberen te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schattig kadootje, wat is de Action toch een leuke winkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Granny squares blijven leuk om te haken, en wat heb je mooie kleurtjes gebruikt :) Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Grappig om te zien dat jij juist van priegelwerkjes houdt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. enorm leuk gedaan zeg

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. leuk toch die kleuren zijn echt mooi zo bij elkaar. gr mery.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoe kom je erop? Super leuk zeg!

    liefs,
    Samantha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik moet zeggen dat ik het super origineel vind!!!!
    Het is echt een grannysquare, met meer mogelijkheden qua kleur. SUPER.
    Groet, Karien.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. heb je echt heel leuk gedaan!experimenteren is eigenlkjk veel leuker!heel mooi,!

    BeantwoordenVerwijderen