donderdag 7 februari 2013

Uilen-bruiloft

Gisteren was het groot feest bij ons! We vierden een heuse uilen-bruiloft:


De knuffels van mijn dochter zijn nogal trouwlustig. En paar maanden geleden hebben we het bruiloftsfeest gevierd van Twitter en Di-Mala, een konijnen-echtpaar (maar daarover later meer).
Maandag kwam mijn dochter met de mededeling dat het uilen-stelletje woensdag zou gaan trouwen. 'Oh ja leuk!', was mijn reactie. 'Ze moeten ook trouwkleren aan'. ............ Oh, uhhh... 'Kan ze de trouwjurk van Di-Mala niet aan?!', probeer ik. 'Nee', is mijn dochters besliste reactie, 'dat past niet'. Een uil heeft inderdaad een heel ander figuur dan een konijn, daar kan ik inkomen. 'Maarre, moet dat overmorgen al, kan dat niet volgende week?' 'Nee, ik heb dit al afgesproken met mijn vriendinnen en de uitnodigingen zijn al verstuurd'.



Daar is natuurlijk geen speld tussen te krijgen! Woensdagmorgen kruip ik achter de naai-machine om het stel aan te kleden voor de grote dag. Het mannetje krijgt een belletje om, het vrouwtje een 'trouw-rok' met een bloem in het 'haar'.
Voor de foto-reportage wordt gekozen voor De Keukenhof:


(Met dank aan grote broer die bij een tulpen-boer werkt.)

Bij een bruiloft hoort een receptie met lekkere hapjes: Met vereende krachten wordt alles klaargemaakt.


De gasten zijn in groten getalen op komen draven en wachten vol spanning op de huwelijksvoltrekking.




Opa en oma zijn ook nog in staat de grote dag mee te maken:


Een stoere zee-rob mag de taak van dominee op zich nemen. (Gemeentehuis en kerkdienst wordt voor het gemak één plechtigheid van gemaakt.)


Er wordt druk overlegd: 'Speel jij voor de Kitty-meisjes? Dan ben ik de dominee! Hiihihi, de dominee valt om!! Waar is het adoptie-kindje?!'
Als alle voorbereidingen klaar zijn kan er getrouwd worden.



 'Hannah, neemt gij Corné tot uw echtgenoot en zult gij hem altijd trouw blijven?!'


Het antwoord van beide kanten is volmondig 'Ja!'. En dan wordt een extra element ingevoegd: Het aannemen van een adoptie-kind: Hierbij verklaar ik u tot vader en moeder:


Als het serieuze gedeelte achter de rug is, storten de knuffels (en de dames zelf) zich op het snoep. Onder luid gesmak en gesnoep wordt er gefeliciteerd. Dan breekt het jolige gedeelte van het feest aan. Knuffels bespringen elkaar onder luid gegil. 
Het wordt tijd om buiten te spelen! Oudste dochter: 'Mam, ik bewonder u, ik word hier gest... van!!' en neemt haastig de benen.

En Twitter en Di-Mala, het konijnen-echtpaar? Die zijn al maanden heel gelukkig getrouwd. Mijn dochter heeft besloten dat ze een tweeling krijgen. En wie mag daar nu voor zorgen?! ;-)
Vorige week vroeg een vriendje of ze Twitter en Di-Mala wel eens mee naar school neemt. 'Nee', antwoordde mijn dochter. 'Dat kan niet, Di-Mala heeft erge buikpijn, ze krijgt een tweeling!'

Er zijn nog veel meer knuffel-verkeringen, het wordt tijd om eens even flink te stoken in die knuffelbak, voor het volgende trouwfeest zich aandient... Vanmorgen bad mijn dochter aan tafel: 'Dank u wel Here voor de mooie bruiloft die we gisteren hadden en wilt u geven dat mama nog veel kleertjes voor de knuffels mag naaien?!'

33 opmerkingen:

  1. Schattig! Feliciteer het pas getrouwde stel maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met kersverse echtpaar uil. En succes met de tweeling bevalling :) Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hahaha vol aandacht gelezen :-) erg leuk !!!

    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldig verhaal! Heerlijk die fantasie...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Proficiat hoor en je hebt ze geweldig voorzien van feest kleding. Leuk dat je dochter er zo gek mee is. Ze worden allemaal goed gebruikt. Succes met de aankomende tweeling.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, wat een leuk verhaal, geweldig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig wat een leuk verhaal, het zag er allemaal prachtig uit
    Succes met de aankomende tweeling

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahahaha, geweldig!
    (ik krijg acuut te doen met mijn eigen moeder, zo'n 40 jaar geleden, al zijn mijn poppen niet getrouwd en al helemaal niet zwanger geworden :p ) Dit is toch smullen?
    Wat een rijkdom!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat was er het eerst: creativiteit of fantasie? Zo leuk om ven mee te gaan met het kinderspel...
    En leuk verteld!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schatje, die dochter van je, maar moeders mag er ook wezen, lief ben je voor je kinders!
    Tineke
    bollies53.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha ... dat is leuk zeg! Gezellig hoor. Moest echt lachen om dat kruis erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. gefeliciteerd dan maar, en maar hopen dat ze geen
    4-ling krijgen of eerst nog even van elkaar genieten.
    een zwangerschap duurt zoiezo 9 maanden dus je hebt nog even tijd of was het een moetje van de uiltjes?
    een huwelijkse groet Paulien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooi verhaal. Hier zijn de knuffels wel eens jarig, maar trouwen zit er niet in (hoop ik). Het was in ieder geval heel gezellig. Lieve groet Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat geweldig om dit te lezen Je bent gezegend met zulke kids. En.......... de knuffels zijn ook gezegend dat ze zoveel kindjes kunnen krigen hahaha
    leuk hoor
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een schatje is je dochter toch....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ha ha ha ha .....wat een lieve dochter heb je....ze zorgt gewoon dat je aan het werk blijft ( ha ha ha ha ) wat een enorme leuke foto's zijn er van het huwelijk gemaakt...en een tweeling op komst toe maar ☺

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gefeliciteerd met de bruiloft!
    Wat mama's lijden kunnen haha, maar beter op zo'n manier dan op een slechte manier en idd veel succes met de 2ling.

    groetjes,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk zeg, ik had vroeger ook knuffelbruiloften, met de trouwfoto op de trap (heel de trap vol met genodigden;). Maar nooit zo uitgebreid, met snoepjes, adoptiebaby, uitnodigingen, vriendinnetjes die op bezoek kwamen. Wat ontzettend leuk!

    Ik snap dat ze er voor dankte, en wat ontzettend eerlijk en ontwapenend weer die laatste opmerking: dat mama maar meer kleertjes zal naaien! Door te luisteren naar het bidden van een kind krijg je een inkijkje he? Naar wat er speelt binnenin.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. nou wat leuk! wordt het nu niet tijd voor een eigen blog knuffels?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zou ze best willen, maar haar kennende, hou ik dat nog maar even tegen! ;-)

      Verwijderen
  20. Geweldig!!! Denk dat dat ons ook nog te wachten staat..onze (bijna 5 jarige) dochter viert nu af en toe een verjaardag van een knuffel, pop of pony..ze heeft het zelfs voor elkaar om dan te trakteren op school;)
    Dank voor je reactie op mijn blog..je hebt er hier ook een volger bij die terug blijft komen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk, welkom! :-) Oh ja, verjaardagen vieren (mét kadootjes), doet ze ook regelmatig! Geweldig, trakteren op school, wat kunnen ze ook vindingrijk zijn!

      Verwijderen
  21. Geweldig ik wou dat mijn dochter zo veel fantasie had.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik kon alleen maar hardop lachend meegenieten en kon het niet nalaten dit blogje even aan mijn man voor te lezen.
    Wat een heerlijke dag hebben deze bruiloftsgasten gehad met alles erop en eraan. Super!

    groetjes saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wat een gave bruiloft, zo zouden meer bruiloften moeten zijn........

    Ik ehb je aan mijn leeslijst toegevoegd. Als je dat vervelend vind laat maar weten dan haal ik je eraf

    BeantwoordenVerwijderen
  24. What fun your daughter and friends had! Seems they kept you busy too. I love watching young ones play.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wat een super verhaal... copieer het met foto's en al en zet het in een ander bestand... Als er later iets met de blogs mis gaat, heb je het nog voor je -dan grote- dochter.
    Heerlijk he als kinderen zo kunnen spelen. Trouwens bedankt voor je leuke reactie op de laatste posts

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een heerlijk verhaal om te lezen, ik voelde me weer even 'terug in de tijd' Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hahaha, ik kwam toevallig op je blog terecht en heb me goed vermaakt met dit verhaal!
    Je hebt een erg leuke blog, ik ga je gelijk volgen!

    Groetjes, Deborah
    deborahhaakt.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen