vrijdag 12 april 2013

Een broche, nieuwe boeken en inspiratie


Regelmatig ben ik lekker aan het rond-snuffelen in boeken, tijdschriften, op internet enz. Veel van mijn inspiratie doe ik op door te kijken. Soms werk ik precies volgens een patroon, maar meestal heb ik een idee als leidraad (van iemand anders of van mijzelf) en terwijl ik bezig ben ontstaat er dan iets. De broche op de foto is zo'n voorbeeld. Inspiratie deed ik op uit het prachtige nieuwe boek Eline's huis. Je zult deze broche niet precies zo terug kunnen vinden (ik heb ook geen beschrijving gevolgd), maar er staan wel broches in het boek, naar aanleiding waarvan ik hiermee begonnen ben. Ik vind het boek echt een aanrader! 
Op de site van Eline kun je meer informatie vinden over het boek.


Niet verder vertellen hoor... maar ik kocht nóg een boek! Ook zo'n boek waar ik helemaal weg van ben en waar ik nog veel inspiratie uit zal halen: Anne en Carlos breien de bloemetjes buiten. Het leuke is dat de auteurs Anne en Carlos alles met restjes gemaakt hebben. En dat is wat ik zelf ook het liefste doe: Werken met wat ik al heb (en dat is méér dan genoeg...). 
Wat een leuke dingen staan erin, gehaakte dekens (het is zeker ook een haakboek, al wordt in de titel alleen breien genoemd), maar ook een gebreide Hippie-pop (heerlijk ik ga de breinaalden weer eens oppakken), gebreide muizen, en natuurlijk bloemetjes. Verder leuke verhalen over de tuin, heerlijk om door te kijken!
De poppetjes op de foto naast het boek zijn door mijn dochter gemaakt op school. :-) 


Nu ik het toch over inspiratie opdoen heb: Neem eens een kijkje op het blog van Susan: A spoonful of smiles. Susan is nieuw in de blog-wereld en zij is begonnen met een verzamel-blog van ideeën. Ideeën die ze vindt bij anderen, haar eigen ideeën (kijk hier eens hoe leuk). Ook kun je linkjes aanleveren voor het 'kleine-kunstwerkjes-project', kijk maar hier.

Veel tijd om creatief bezig te zijn met alle ideeën heb ik nu even niet. De broche was een uurtje werk, dat is nog wel te doen, maar het opruimen erna... Foto's zal ik jullie besparen! :-P Ik weet niet hoe het jullie vergaat als je bezig bent, maar ik trek tien dozen open en alles ligt door elkaar heen. 

Ik omhaakte wel een vrolijk lente-kaartje voor een echtpaar bij ons uit de straat die 50 jaar getrouwd zijn.


Tot en met zaterdag ben ik druk met verschillende fluit-activiteiten. Daarna komt er (hoop ik) weer ruimte voor creatieve bezigheden én klusjes die gedaan of projectjes die af moeten. 


Zo'n vogeltjeshanger wil ik zelf nog graag maken. Mijn dochter kocht deze op de markt in de kerk waar ik zelf ook spulletjes verkocht. Ze wil 'm graag boven haar bed hebben, maar ik vind 'm zo leuk in dit hoekje passen, bij de wereldbol die van mijn schoonmoeder geweest is en het borduurwerk dat bij de kringloop vandaan komt.


Lang blijft zo'n hoekje niet netjes bij mij thuis. 10 minuten later plofte mijn dochter haar knuffel ernaast. Eigenlijk past 'ie er best leuk bij! :-) 


Vorige week deed mijn dochter mee aan een turn-wedstrijd. Ze won geen prijs, ze durft ook nog niet alle onderdelen helemaal uit te voeren. Maar kijk eens hoe mooi ze op de evenwichtsbalk staat! En ze werd 2e op één van de onderdelen: De lange mat, daar is ze heel blij mee. 
Toen zij de broches zag zei ze: Mam, kun je daar meer van maken, voor de prijsvraag van school?! Uh ja, dat kan  wel. Maar ik denk dat ik er eerst nog één voor haarzelf ga maken, voor haar 2e plek op de lange mat! Want zeg nou zelf, al hoor je niet bij de beste 3, iederéén wil toch graag eens een medaille?! Haar vriendinnetje werd vierde, dus die krijgt er natuurlijk ook één! :-) 


Verder wil ik het oorbellen-rekje aanvullen, voor de Oranjemarkt in ons dorp. Het is altijd zo gezellig om daar te staan! Het is vlakbij huis, dus ik loop zo even heen en weer om ook wat van de kroning mee te maken.


Dit zijn verder nog de projectjes waar ik nu mee bezig ben. Een opdrachtje voor een gehaakte taart. Zo moet 'ie uiteindelijk ongeveer worden. Ik heb een summiere beschrijving uit het blad van de Pipoos, maar daar red ik mij wel mee.


Verder moet dit komende week af, een Koosje voor de verjaardag van de juf van mijn jongste dochter. Juf had al gezegd dat ze een rode Koosje zo leuk zou vinden. De onderdelen zijn demonstratief door mijn dochter klaargelegd, afmaken mama! Het is alleen zulk dik wintergaren, ik heb meer zin in lenteprojectjes...


En dan staan deze bakjes al tijden op mijn bureau: een kapotte ketting van mijzelf, een dito sleutelhanger van mijn dochter, een ketting voor een dame uit onze gemeente die gerepareerd moet. Genoeg te doen dus! :-)



28 opmerkingen:

  1. Nou volgens mij heb je nog genoeg te doen. Lekker want het is nu buiten toch nog geen weer. Proficiat voor je dochter met haar 2e plek. Goed gedaan hoor. Leuk om te lezen want onze oudste dochter heeft ook op turnen gezeten. Ik kan me helemaal voorstellen hoe trots je bent op haar. Ik doe het ze niet na. hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad super leuke boeken. Hier liggen ze ook ;-). Die taart vind ik gaaf, ben benieuwd. Gefeliciteerd met je dochter haar tweede plek op de lange mat, die verdient gewoon een mooie broche. Fijn weekend alvast.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik lees het al je hebt nog genoeg te doen. Waarschijnlijk is tijd het probleem. Hihi!!! Gefeliciteerd met de 2e plek van je dochter, daar wordt je toch beretrots van als moeder. Ik wens je een heel fijn weekend, lieve groet Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is toch super? Je laten inspireren door iets of iemand en er vervolgens je eigen draai aan geven. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een activiteiten, leuk om te lezen! Feliciteer je dochter met haar 2e prijs, knap hoor!
    groeten Cream@

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wowwww je dochter op de evewichtsbalk...leuk zeg moet even aan mezelf denken toen ik nog deed wedstrijdturnen ( een eeuw geleden lijkt het)
    je hebt veel gedaan zeg...de popkes van de kids zijn ook enorm leuk
    en JIJ hebt het boek van arne en carlos, gaaf zeg!!

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw wat knap van je dochter om trots op te zijn! Ze staat zo sierlijk op de balk ik doe het haar niet na :):):) Nu ben ik ook niet echt lening ofzo hahahahaha. Wat ben je met ontzettend veel dingen bezig! Komt geen eind aan hahaha. Wordt wel mooi allemaal en heerlijke kleurtjes :)
    En ik herken zeker die rommel na de tijd, vreselijk hahaha. Lieve groet Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erg leuk vooral de medaille.wil ik ook wel winnen. En die taart...... mmmm.
    Succes met je afmaak projecten.
    Groet Paulien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. haha wat ben je lekker druk, het ziet er allemaal weer even prachtig uit !!

    trots op dochter op de evenwichtsbalk
    en terecht brr ik durf er nog geeneens op te zitten :-)

    Succes met de dochter die op kamers gaat :-)
    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk hoor al die projectjes, dan verveelt het ook niet he als je kan kiezen waar je mee aan de slag gaat.
    Ik ben nu al benieuwd naar jouw taart!

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een heerlijke boeken meis ... en wat ben je toch lekker bezig hihihihi (en ja ik ben ook zo een rommelkont hoor als ik even lekker bezig ben)

    Vind het evengoed heel stoer hoor van je dochter ... ik was vroeger niet zo dapper (en lenig) hihihihihi

    Succes met alles moppie!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Met dit weer zul je je lekker kunnen storten op al je projectjes.
    En je hebt gelijk: het zijn geweldige boeken en extra leuk dat je jouw eigen draai aan geeft.
    Veelplezier met alle leuke dingen van je kinderen. Die houden het leven afwisselend.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo mevrouw de bezige bij! Je zou je maar vervelen...LOL! Leuk is dat hé iedeetjes opdoen en er dan lekker je eigen ding van maken, dat vind ik ook het leukst en hier is dan ook altijd een bom ontploft! Je dochter staat zeker mooi op de balk...ik heb vroeger ook op turnen gezeten en de balk was niet bepaald mijn sterkste punt...hihihi Fijn week-end!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Tjonge jonge, wat ben jij bezig! Wat een hoop leuks.
    En die to-do-bakjes vind ik wel herkenbaar. ;-)
    Je knutselhoek is jaloersmakend. Lijkt me heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat ben jij lekker bezig seg, je doet het goed.
    zeer leuke post. en veel lees plezier.

    groetjes sannie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een hoop projectjes tegelijk :-) Hmmm waar ken ik dat nu van? :-) Wel allemaal heel leuk. En dan nog af en toe tijd maken om in die boeken te snuisteren, heerlijk! Wat geweldig van je dochter, ookal heeft ze de eerste plaats niet, die medaille heeft ze zeker verdiend!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat veel en wat mooi allemaal. Heerlijk die oranjemarkt .. lijkt me super.

    Groetjes, Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nou inderdaad prachtig hoe je dochter op de evenwichtsbalk staat, knap!
    Leuke vogelhanger ook en verder qua opruimen.....heeeel herkenbaar!
    Suc6 met al je leuke projecten
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hi, you have a cute blog with pretty crafts :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Overal hetzelfde dus ... te veel te doen, te weinig tijd ... en toch lopen we over van de ideeën!
    Wat een leuke projectjes allemaal, vooral de taart vind ik bijzonder ... zal ik ook op mijn maak-verlanglijstje zetten.
    Hoe leuk ook .. een oranjemarkt .. verhalen daarover kom ik her en der tegen op de blogs ... hier in België kennen we dat niet. Bij jullie wordt het koningshuis nog gevierd ... bij ons glijdt dat ieder jaar stilletjes voorbij en is dat een werkdag als een andere ... zo dichtbij, maar toch andere tradities ... Gluren bij de buren is toch wel prettig ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jullie hebben vast andere leuke tradities? Koninginnedag is voor mij van jongs af aan al een bijzondere herinnering. Toen ik jong was, werd het hele dorp nog door de gemeente versierd: Een soort metalen palen bekleed met stof (rood-wit-blauw of oranje) werden door het hele dorp neergezet. Mijn teleurstelling was groot, toen dat ophield. Maar de vlaggen hangen gelukkig nog steeds bij veel huizen! :-)

      Verwijderen
  21. Wat een leuke dingen heb je weer gemaakt.
    En lekker weer nieuwe boeken om verder te werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. hoi, wat een leuke dingen heb je weer gemaakt. Ha, ik ben niet de enige die met zoveel dingen tegelijk bezig is. Het ziet er allemaal heel mooi uit.
    Wat knap dat je dochter 2e is geworden op de lange mat. Een hele prestatie toch. succes met alles en een fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een gezellige dingen zeg. Heel leuk. Dat omhaken van kaarten wil ik ook eens gaan proberen. Is dat moeilijk?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor, het is niet moeilijk!
      Hier http://dutchsister-s.blogspot.nl/2011/11/tutorial-recycled-christmas-card-with.html kun je een uitleg vinden hoe met moet.

      Verwijderen
  24. Zoooo wat ben jij een bezig bijtje!!!
    Echt leuk!!
    Die broche is echt super!! En die oorbellen......zucht!!
    Heerlijke kleurtjes!
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat ben je lekker bezig :) allemaal leuke werkjes, Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een gezellig kleurig, freubelig bericht.
    Je broche is prachtig evenals de omhaakte kaart.
    Je dochter heeft een prachtige houding op de evenwichts-balk, voor jou is ze waarschijnlijk zowiezo nr. 1.
    Ik viel vroeger nooit in de prijzen bij turn wedstijden, maar mijn ouders zaten altijd enthousiast op de tribune te kijken, en dan voel jezelf als kind reuze-trots,
    Een fijne week nog, groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen