maandag 22 april 2013

Een gehaakte taart, een Koosje voor juf en héél veel armbandjes

In mijn vorige blogje liet ik al een paar projectjes zien die ik af moest maken. Na een week hard doorwerken is het allemaal gelukt. Als eerste de taart van omgehaakte spanen doosjes:


De foto hieronder is het voorbeeld uit het Pipoos-tijdschrift. Het was even zoeken voor ik hét lintje had gevonden: het lintje dat om het middelste doosje zit. Ik heb er plezier in om zoveel mogelijk low-budget te werken. Het garen vond ik bijvoorbeeld een tijdje geleden bij de Maxx voor 1 euro per bolletje en had ik al in huis. Maar één klein stukje duurder lint, maakt dan toch net het verschil.


Voor het vastzetten van het haakwerk om de doosjes heb ik Mod Podge gebruikt. Een lijm-lak waar ik steeds enthousiaster over word en die ik steeds meer ga gebruiken: het droogt onzichtbaar op. 
Voor het vastzetten van de roosjes en de parels heb ik Repair Gel van Pattex gebruikt, een lijmsoort waar ik ook heel goede ervaringen mee heb. Het is wat duurdere lijm, maar dan heb je ook wat! Ik heb deze lijm voor het eerst gebruikt, om goedkope schoenen van de Scapino te pimpen met rozetten van stof, toen mijn dochters bruidsmeisjes mochten zijn. De schoentjes hebben ze daarna nog héél veel gedragen en waren helemaal versleten, maar de rozetten zaten nog steeds goed vast. :-) 


Het andere project dat af moest was een gehaakte Koosje voor de verjaardag van de juf van mijn jongste dochter. In mijn vorige blogje liet ik de onderdelen al zien:


En dit is ze geworden, een gezellige thee-tante! :-)  


Natuurlijk kreeg ze wat kleine details extra: Een genaaid overgooiertje, met ienie-mienie-gehaakte-bloemetjes bij de schouderbandjes en een wat grotere bloem op het hoofd. Mijn dochter vond dat juf zelf mag weten in wat voor stemming haar Koosje is: daarom heeft ze alleen oogjes en geen snuitje.


En dan nog mijn derde project waar ik afgelopen week druk mee was: 70 armbandjes rijgen.  Ik blogde er eerder al over:

Verder ben ik gevraagd door de moeder van een vriendinnetje van mijn dochter of ik wil helpen bij een project in hun gemeente. Zij gaan armbandjes uitdelen aan prostituees, om ze op deze manier in aanraking te brengen met Gods liefde.



Nog 8 armbandjes te gaan! Gelukkig heb ik er hulp bij gekregen, afgelopen vrijdag waren we gezellig met z'n drieën bezig om kraaltjes uit te zoeken en armbandjes te rijgen!

En dan ga ik nu bezig met opruimen in huis! :-) Mijn dochter gaat 1 mei op kamers en kan een heleboel spullen gebruiken. Binnenkort verhuizen dan mijn hobby-spullen naar haar kamer boven en heb ik een eigen hobby-kamer. Met de overtollige spullen die zij niet kan gebruiken, gaan we gezellig op de Oranje-markt staan. En nu maar hopen op goed weer! :-) 

37 opmerkingen:

  1. Mooie taart hoor! En die Koosje vind ik geweldig, ze heeft zelfs een jurkje! Koosje staat nog altijd op mijn 'to-do' lijstje.
    De armbandjes zijn ook leuk!

    groetjes,
    Marieke
    mamadoggie.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super mooi geworden die taart.
    sterkte met opruimen en de oranje markt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige taart zo mooooiiiiiiiiii........Koosje is super, langoorkonijntjes oohhhh daar hou ik van....je armbandjes zijn ook al zo mooi je bent goed bezig geweest en voor een goed doel :) Prachtig allemaal! X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig is je taart geworden en Koosje, echt een schatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, wat een prachtige taart, Koosje is ook superlief met dat jurkje, geweldig en die armbandjes wat een mooi project. Geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke dingen heb je weer gemaakt, en die armbandjes wat een werk.
    Maar wel een mooie gedachte die erachter zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ps. weet je trouwens dat je heel makkelijk modpodge zelf kunt maken? Hobbylijm (Die witte, gewoon van de action of de hema) en water in verhouding 1 op 1 mengen en je hebt goedkope mod podge.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kwam het ergens tegen op een blog, volgens mij van Madebynijn. Ik vind het wel de moeite waard om het eens te proberen. Ik heb bijvoorbeeld het lintje om het middelste doosje ook opgeplakt met Mod Modge en ik ben benieuwd of een goedkope versie dezelfde lijmkracht heeft. En of ik het dan ook kan gebruiken voor het aflakken van mijn kralen.

      Verwijderen
  8. nou zeg jij bent lekker bezig geweest ,wat leuk die taart he ziet er allemaal heel leuk uit gr mery

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw zeg!!!
    Wat doe jij ongelooflijk veel!!! Met 6 kinderen!!!
    Ik moet met 4 kids echt zoeken naar freubeltijd....(de jongste is anderhalf en heeft hele grijpgrage handjes:)
    Die taart is echt mooi geworden!! Ga ik ook eens proberen!
    En wat super mooi dat jullie die armbandjes uit gaan delen! Gods Liefde is zooo heerlijk, daar wil je wel van uitdelen..
    Veel liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. goed bezig geweest ! het is zoals altijd weer prachtig geworden !!. Wat een lief project met de armbandjes :-)
    en je zal je dochter missen maar die extra kamer maakt veel goed hoor hahaha :-)
    succes ermee
    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow, wat mooi. De taart is echt super leuk! Wat een werk moet dat geweest zijn. En Koosje die is gewoon te schattig!
    En wat een mooi idee, armbandjes uitdelen.
    Wens je verder nog veel succes met opruimen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die taart is echt prachtig....wat een werk en zo netjes is ie geworden!!
    Succes met opruimen en markt!

    Lieve groet uit Lelystad!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die taart is echt heel mooi geworden.Ik vind je Koosje ook een schatje met dat jurkje. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Práchtig zeg die taart!! En wat een werk, wauw! Maar hij is dan ook echt supermooi geworden!!

    Knuffeltje voor de juf is ook heel schattig, zeker met dat jurkje erbij :)

    Mooi ook dat project met die armbandjes! Super zulke initiatieven toch <3

    Enne, een eigen hobbykamertje, wat een luxe :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik blijf me verbazen over jouw prachtige kunstwerken.....knap!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk is de taart geworden en het Koosje vind ik zoooo lief!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtige taart, en de juf zal ook heel blij zijn met haar cadeau. En wat een armbandjes zeg, dat ze maar goed terecht mogen komen.
    En een eigen hobby kamer joehoeeeeeeeee net als ik he.
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. lieve marijke

    wat is de taart gaat geworden prachtig.
    wanneer komt de website online ihih
    ga je gewoon je levertijd ff aanpassen.
    maar onzettend mooi geworden
    t ruidspaar zal er blij mee zijn denk ik!!
    wou wouw..

    al vast heel erg bedankt.
    liefs wien!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hee Wien, ik wilde je al een berichtje sturen dat 'ie hier staat. Je moeder is nog niet geweest, kan ik er nog éventjes langer van genieten! :-)

      Verwijderen
  19. Die taart is een plaatje meis!!!!!

    Wat een mooi gebaar die armbandjes uitdelen! En ik kan me voorstellen dat het maken ervan ook nog heel leuk is!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig die taart...wow!Ook Koosje is erg schattig geworden en ik geloof dat jij s'nachts in bed nog armbandjes aan ligt te rijgen in je slaap als ik dat zo bekijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. De taart is prachtig geworden!!! Evenals Koosje, ze zit er gezellig bij!

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Super mooi gemaakt ! is bijna een echte taart gefeliciteerd !!

    Groetjes
    diane

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een leuke dozen! En goed idee van de armbanden :-D Ik heb inderdaad ook zeer goede ervaringen met creadream, tot nu toe nog nooit problemen mee gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een leuke post! Wauw de taart! En mod podge vind ik ook superfijn spul om mee te werken. En koosje! Wat is die lief! En wat een mooi gebaar de armbandjes

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ohhhh die taart is echt supermooi,
    wat een werk... maar zo mooi!

    Groetjes,

    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oh, deine "Torten" sehen ja traumhaft schön aus, ganz tolle Handarbeiten machst du!

    Liebe Grüße aus Bayern
    schickt Gabriele

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat is je taart leuk geworden.
    Echt super.
    Lieve groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een ontzettend goed idee, die armbandjes!!!! En je taarten zijn geweldig zeg.
    Modge podge kan je ook zelf maken hè?! Op pinterest stond: de helft witte knutsellijm van de hema en de helft water....moet hetzelfde resultaat hebben. Low budget....of niet dan. :)
    Groeten Tjitske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb net lijm bij de Action gehaald, voor 0,79 om dit het te proberen. Ik gebruik de Mod Podge nu zo veel, dat een low-budget alternatief wel handig zou zijn. :-)

      Verwijderen
  29. Je hebt flink doorgewerkt. Alles ziet er mooi uit.

    Koosje vind ik helemaal super. De juf is er vast blij mee.
    Ik ben nieuwsgierig waar je het patroon hebt gevonden. Er zijn een paar meisjes die ik een groot plezier zou doen met knuffel zoals Koosje.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wow, that cakes are beautiful! Great job!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Sehr schön, deine Torte. Sieht lecker aus, grins.

    Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  32. The cake is very yummy and the doll is so sweet! I crochet cakes, too. Come and see: www.muscetta4.blogspot.it. Tina

    BeantwoordenVerwijderen