donderdag 1 augustus 2013

Gehaakte Neon granny-oorbellen

Een paar weken geleden nam ik Neon-garen mee bij de Wibra. Maandag rommelde ik wat op mijn hobby-kamer en zag het garen weer liggen. Ik had ineens zin om er granny-oorbellen mee te maken (iets wat ook nog op mijn to-do-lijstje stond). Met het Neon-garen zijn ze lekker zomers geworden.


Om een mini-granny te maken, haak je halve stokjes ipv stokjes en elk groepje bestaat uit 2 halve stokjes (ipv 3 stokjes bij een normale granny). Er omheen is een randje vasten gehaakt met op één hoek een lusje van 4 lossen. De totale granny is 3 toeren, inclusief vastenronde. Heel simpel! :-)


Ze hangen nu in de oren van het vriendinnetje van mijn dochter. :-) Het garen is trouwens geen katoen maar 100% polyester. 


22 opmerkingen:

  1. Hee meid, wat leuk.
    Zulke vrolijke kleuren en zo een leuk idee.
    Dank je wel voor het delen en de vrolijke kleuren.
    Liefs
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zag dat je volger bent geworden van mijn blog, LEUK!! Ik
    natuurlijk nieuwsgierig dus direct op jou blog gesnuffeld en wat schrijf je leuke stukjes!! Je hebt er weer een volger bij, ben benieuwd naar meer>>>>>!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg leuk. Heb het garen ook al gebruikt. Jongste dochter is gek op deze kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. super!!!
    weet nu dat ik nog rap voor we op vakantie vertrekken bij de Wibra moet binnenspringen, ben nog gekker van neon dan mijn dochter. En zie tot mijn verbazing dat ik je nog niet volgde. Schande...
    Bij deze :-)
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Welkom! :-) Er zijn ook zoveel leuke blogjes, ik ontdek elke keer nog weer nieuwe.

      Verwijderen
  5. Prachtige oorbellen die nu vast met trots worden gedragen door het vriendinnetje van je dochter.

    Met zulke grote bollen neongaren kun je vast nog veel meer mooie dingen haken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. als een ekster word ik aangetrokken door de neon kleurtjes , echt super leuk !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuk, wat een prachtige kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk gevonden en in kleuren die helemaal "in" zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb ook de wol zien liggen bij de wibra hier, ik zat nog te twijfelen of ik het zou meenemen.
    Erg leuk gemaakt hoor !
    Hip :-)

    ps ben ook volger geworden van je blog :-) Ben benieuwd wat je allemaal maakt

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gaaf! Kan ik die bestellen bij je voor mijn dochter :-)

    http://sieraadvooras.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natuurlijk, ik maak ze zo hoor, mail je adres maar! Ik ben niet zoveel online nu. Je hebt ook nog een ander blog erbij zie ik! :-)

      Verwijderen
  11. cute blog you have! New follower here, hoping you'll follow back :)
    http://thecraftiestallie.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen