woensdag 1 januari 2014

Afscheid van Miss Sweetheart

Wat gezellig was het om Miss Sweetheart een tijdje bij ons te logeren te hebben! De dag begon altijd hetzelfde. Even nadat ze mij uit bed hoorde gaan, kwam mijn jongste dochter mét Miss Sweetheart en de andere knuffels in het knuffelbedje de trap af.

Miss Sweetheart vierde de kerstdagen bij ons. 


Ze vond het zo gezellig met al die kaarsjes!


Even alles op z'n kop bekijken!


Mmm, is dat een klimboom?


Om kennis te maken met de andere amigurumi, hadden Spooky, Joep, Muisje en Turnvarkentje een kennismakings-spel bedacht: Doorfluistertje! Daar kan je met een heleboel tegelijk aan meedoen. De eerste bedenkt een zin, fluistert die in het oor van de volgende en de laatste zegt dan de zin hardop. 


Miss Sweetheart mocht beginnen en bedacht: Miss Sweetheart gaat binnenkort weer op reis naar Blauw Ruitje. 

Met een hoop gegiechel werd de zin doorgegeven. Nou, daar kwam heel wat anders uit toen 'ie de hele kring doorgefluisterd was! Mini, het kleine bruine konijntje mocht de zin hardop zeggen: Miss Sweetheart eet vanmiddag rijst, en draagt een blauw truitje...


Hahaha, ze hadden een hoop plezier met elkaar en vielen na elke gekke zin letterlijk om van het lachen! 

Voordat het spel kon beginnen was het even puzzelen hoe de knuffels zo netjes in een kringetje te krijgen! :-) Eindelijk had ik het gevonden, ik hielp ze een beetje met sateh-prikkers. 's Avonds riep mijn dochter vanuit haar kamer: 'Mam, waarom zitten er allemaal stokjes in m'n knuffels, ik ging er net op liggen...' Ai, ik was vergeten ze eruit te halen... ;-)


Als ze de kans kreeg kwam Miss Sweetheart er gezellig bijzitten op mijn hobby-kamer. Tussen de potjes verf, pakjes klei en bolletjes garen had ze het prima naar haar zin. Ze volgde nieuwsgierig wat ik allemaal aan het doen was. En bedacht dat ze zelf ook wat wilde maken:


Wat het geworden is?! Dat blijft nog even geheim!


Tja, er is een tijd van komen en een tijd van gaan! Nog even een laatste knuffel...


...en een groepsfoto met haar BFF's (Best Friends Forever), zoals mijn dochter dat noemt!
Dag Miss Sweetheart, een goede reis naar Blauw Ruitje. Je zult daar ook zeker een heel fijne tijd hebben, maar wij zullen je missen!


We hopen dat je het vuurwerk daar meegemaakt hebt, maar we hebben nog niet gehoord dat je aangekomen bent. Helaas, de post is niet meer wat het vroeger was... :-(

De feestdagen waren gezellig. Al was er geen witte kerst, we vonden wel een lieve verrassing in onze tuin: 


De uitwonende kinderen kwamen 'thuis-thuis', op tweede kerstdag aten we gezellig met z'n allen. (Om onderscheid aan te brengen hebben de kamerbewoners het volgende bedacht: Thuis-thuis is het ouderlijk huis, thuis je kamer.)

Tussen Kerst en Oud en Nieuw gingen we de Dode Zee-rollen in Assen bekijken. Nou ja, een paar Dode Zee-snippers eigenlijk... ;-) De bedoeïenen die de rollen gevonden hebben, verkochten die niet in z'n geheel maar versnipperden ze om er zoveel mogelijk geld voor te krijgen... Aan de wetenschappers de taak om het geheel weer in elkaar te puzzelen. Onze zoon is als theologie-student (als hulpje van de professor) bij deze tentoonstelling betrokken. Hij wil graag de wetenschap in. Ik weet wat ik hem volgend jaar als surprise geef voor sinterklaas: Een puzzeldoos met 5000 stukjes... ;-)
Toch wel heel indrukwekkend om de teksten te bekijken die al bestonden toen de Here Jezus op aarde was.  



Oud en Nieuw was heel rustig, té rustig naar de zin van onze twee jongste dochters. De oudsten vierden het allemaal elders. 's Middags gingen we naar de kerk, daarna eten en gezellig kaarsjes aan, sjoelen en hapjes erbij. Uiteindelijk vonden de dames het toch heel geslaagd! En sjoelen gaan we vast nog vaker doen. ;-)

Ik wens jullie allemaal een heel goed en gezegend 2014 toe! 


22 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je een bezoekje aan 'stad' gebracht hebt! Mijn broertje loopt op dit moment stage in het Drents Museum.

    Groetjes, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuke knuffels en dan zo tof verhaal erbij. Is schitterend gewoonweg !!
    Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk, al die knuffels. En wat een leuk en mooi verhaal!
    Nog de beste wensen ;-)
    Groetjes Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke foto's! Leuk zo'n egeltje op bezoek, hopelijk gaat Miss-sweetheart ook weer genieten bij haar volgende huis =)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk verhaal, geweldig!!!!
    Wens jou en je familie een Goed, Gezond 2014 toe Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een fijn blogje, en wat heerlijk om mijn Miss Sweetheart zo te zien stralen en te genieten. Dank je wel voor al jullie liefde en goede zorgen <3
    Ze is inmiddels veilig enw el aangekomen bij Blauw Ruitje. xxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh fijn, ik ben benieuwd wat ze bij Blauw Ruitje allemaal mee gaat maken. 't Is echt een bijzonder karakter-aapje hoor! :-)

      Verwijderen
  7. Een heel gelukkig Nieuwjaar. Bij ons ging het ongeveer net als bij jullie ( met die uit thuiswonende kinderen) Wat is het stilletjes zonder de groten hè?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou inderdaad best stil! Het is bij ons hard gegaan, het afgelopen jaar zijn er twee met een paar maanden tussenruimte uit huis gegaan. De jongste twee duurt gelukkig nog langere tijd! ;-)

      Verwijderen
  8. oh wat een lieve knuffels
    groetjes sannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat leuk , ik zit met een glimlach je blog verhaal te lezen....ik wens miss sweetheart goede reis.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. zo lief allemaal bij elkaar
    een heel fijn gezond en creatief 2014, liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een super leuk verhaal over Miss Sweetheart. Ik heb er van genoten. Ik wens jullie Gods zegen over het jaar 2014, dat het een fijn jaar mag zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hahhahah wat heb je weer een leuk verhaal verteld.
    Vooral die van het doorfluistertje :D :D en dat ze omvallen van het lachen :D
    Ik gebruik altijd van die lange spelden met gekleurde knoppen om m'n ami's goed te laten zitten,maarja, dat is misschien niet aan te raden, als je dochter daarin gaat liggen is de ramp niet te overzien.......spelden in haar lijfje.....ARG

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Spelden gaat ook veel makkelijker denk ik, had ik nog niet bedacht. Meestal zet ik ze ergens tegenaan, maar in een kringetje wil dat niet. Ik ga het wel een keer uitproberen, hoef ik niet altijd op zoek naar een stukje muur of een ander steuntje! :-)

      Verwijderen
  13. Spotte ik je nog net even op zondag in Zuidhorn!! En jij was tussen kerst en oud en nieuw vlak bij mij in Assen!! Nou elkaar spreken komt er niet van. De beste wensen hoor en een fijn 2014 voor iedereen of ze nu thuis wonen of thuis-thuis!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was net in gesprek, ik keek later nog of ik je zag, maar je was al weg denk ik! :-) Wonen jullie vlakbij het centrum? Mooi buurtje daar!

      Verwijderen
  14. Wat een heerlijk verhaal en jammer dat ze weer naar huis moest. Geweldig leuk verteld.
    En dat egeltje is geweldig!!!!!!!!!!!!
    Gek ben ik op ze. Hier schumen ze ook regelmatig in de tuin en voor het huis.
    Veel liefs en leuke foto's hoor.
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooi verhaal van jullie samenzijn met Miss Sweetheart.Lief hoor! Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat moet een gegiebel zijn geweest, met dat spelletje van een zin doorvertellen. En stiekem had ik wel een beetje leedvermaak om je dochter met de satéprikkers. Ik zie het zo voor me. Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk je verhaal,en een goede reis voor miss sweetheart
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk om te lezen! En die naam is echt leuk gevonden: Miss sweetheart.

    BeantwoordenVerwijderen