zondag 19 januari 2014

CAL-dekens

En hier zijn dan de foto's van mijn CAL-dekens. Dit is deken nr. 1, waarmee ik begonnen ben. Ik haak van allerlei bollen garen die ik nog in huis heb. Ik was zo benieuwd hoe het uit zou werken met de kleuren, dat ik voor deze deken verder gegaan ben met het engelse patroon


Waar ik via het blog van Sunflowerjewels achter kwam is, dat Little Wooly de deken bedacht heeft. Daarom ook een link naar haar blog. Haar deken wijkt iets af van het engelse patroon.


Deze deken haak ik van allerlei verschillende soorten garen: acryl, acryl/wol en acryl/katoen-mengsels. De dikte wijkt soms iets af, dat los ik op door met haaknaald 4 1/2 of 5 te werken. Een heel leuke manier om allerlei resten garen te verwerken. Ik geef eerlijk toe dat ik af en toe op mijn handen moet gaan zitten om niet tóch wat Stylecraft-garen te bestellen, maar tot nu toe heb ik de verleiding kunnen weerstaan. Eerst eens flink wat resten wegwerken. Ik ben wel héél benieuwd naar dit garen, dus het zal er zeker nog eens van komen. Wil jij het nu bestellen, dan heb ik een leuke tip voor je, kijk hier maar eens.


Het is de bedoeling dat deze deken als 'ie af is, bij ons in de kamer over de bank komt. Een mooie manier om de kamer op te fleuren, zonder er veel geld aan uit te geven! :-) Ik vind het nu al fijn om naar te kijken, als 'ie in het mandje naast mijn stoel ligt. ;-)


En dit is mijn tweede deken. Die haak ik in het CAL-tempo mee (mijn huiswerk voor deze week moet ik nog doen).  :-) Dat ik met de andere deken al verder ben is heel handig, zo kan ik 'vooruit' kijken voor het kiezen van de kleuren. Deze deken maak ik van witte acryl (een tijdje terug gekocht bij de Aldi), gecombineerd met allerlei andere kleurtjes. Ik gebruik wel het engelse patroon erbij, daar staan zóveel foto's bij en ik merk dat ik dat heel fijn vind.


En deze prachtige sjaal heb ik gewonnen bij de give away van Tuttihaaktenzo. Mijn dochter zei toen ze de envelop open maakte: We kunnen er wel samen mee doen mam, en deed 'm gelijk om. ;-) Dank je wel Yvonne, we zijn er heel blij mee!

31 opmerkingen:

  1. Wat is je deken mooi! Geweldig toch om zo restjes weg te werken. Ik ben ook heel benieuwd naar de deken in de wittinten. Dus haak maar weer snel verder.... Gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de dekens erg mooi worden!! Leuke kleurtjes heb je gebruikt en dat van restjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi gedaan marijke ik kan ook op me eigen door gaan of een andere bij haken...maar ben moe en moet elke dag werken....was ik maar meer thuis...maar zoals ik zeg altijd God weet wat ie doet...liefs en fijne week...we mailen mekaar ok?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgende week heb ik weer tijd om even te mailen. Sterkte met alles hoor! Liefs, Marijke

      Verwijderen
  4. lovely blankets on the go!!!!!
    have fun, xxxxx Ale

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie kleurencombinatie! Dat krijg ik niet voor elkaar met restjes hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat wordt de deken mooi zeg! De kleuren zijn prachtig!
    Haha gelukkig is het sjaaltje goed ontvangen. Je kan best samen doen hoor hahahaha. Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wordt mooooooi!!!!

    En je sjaaltje .... leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die dekens worden mooi. Ik heb ook al stiekem vooruit gekeken naar het Engelse patroon. Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je dekens worden vast heel mooi!!! Ik haak ook volgens het Engelse patroon en had de versie van Little Woolie ook al gevonden.. Succes met haken!

    Liefs, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk dat je meerdere dekens haakt! Ik zat er ook over te twijfelen maar ik doe het toch maar niet :P Leuk zo al die kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohh, je dekens worden mooi zeg! Verslavend hè?
    Ben heel benieuwd hoe de wit met andere kleurtjes deken wordt... dus hopelijk laat je snel weer wat zien!
    Groetjes Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Whow vrouwtje, wat prachtig en die sjaal is geweldig leuk hoor.
    Liefs
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  13. je deken wordt heel gezellig , lekker hé je resten verwerken dat doe ik ook met die van mij....en dan nog eentje via de cal, je bent lekker bezig ;o)
    en je hebt een prachtige sjaal gewonnen , ben benieuwd wie hem het meest gaat dragen van jullie twee ;o)
    groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Allebei je dekens zijn heel mooi!! En wat een prachtig sjaaltje heb je gewonnen!!
    Groetjes van Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  15. oh, jij bent ook al met 2 dekens bezig. Het is wel verslavend he die CAL. ik ben met één bezig ook met grotendeels restjes. ben heel benieuwd hoe het wordt. Maar als ik al die bollen bij elkaar passende tinten voorbij zie komen moet ik ook op mijn handen zitten. Ach, wie weet, ooit ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Supermooie Cal en ik ben fier op je dat je met restjes werkt ;-)
    Want die kleuren samen, dat werkt echt , doe maar lekker voort

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je deken wordt erg mooi, leuke kleurtjes!

    Maar ook een heel project hoor... om met twee grote dekens tegelijk bezig te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik ben jaloers op je bank, die mag zo'n mooie deken om!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. leuk zeg die deken, ik twijfel nog een beetje of ik hem zal maken, maar als ik hem zo zie krijg ik er toch weer inspiratie van!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Marijke!

    Jouw dekens zien er ook fleurig uit. Heel mooi!

    Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi,

    Mooie deken, doe ook mee ,als ik er niet uit kom weet ik bij wie ik moet zijn!

    groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk Judith dat jij ook meedoet! Hebben we straks dezelfde deken op de bank. Maar héél andere kleurtjes waarschijnlijk! :-)

      Verwijderen
  22. Heel mooi worden je dekens,ben er ook mee bezig,zeer verslavend dat haken,en wat een prachtige sjaal heb je ontvangen,die zul je vast met veel plezier dragen

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Héle mooie deken, en wat fijn dat je hem maakt met allemaal restgaren. De kleurencombinatie is echt heel erg mooi, fijne restjes had je nog :-) En goed hoor, dat op je handen zitten, soms zo moeilijk te weerstaan hé! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lovely blanket and scarf !
    Thank you so much for your visit !
    Have a nice day !
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Je deken ziet er schitterend uit, echt heel mooi.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wow, it is wonderful blanket. Nice colour. Have a nice day Anny

    BeantwoordenVerwijderen