dinsdag 21 oktober 2014

Wip de strand-kabouter


Dag allemaal, ik ben Wip, of eigenlijk ook niet. Of te wel niet meer... Snappen jullie er nog wat van? Laat ik het uitleggen. Eigenlijk heet ik Paultje, naar mijn overgroot-opa: Paulus de Boskabouter. Kennen jullie hem, jawel toch?!


Toen ik in de maak was, werd er een foto van mij via de Whatsapp gestuurd: met als onderschrift WIP. Wat dat betekent, weet iedereen in Blogland: Work In Progress... Maar de kleuterjuf voor wie ik bestemd ben, dacht dat dit mijn échte naam is. Nu word ik straks zo genoemd in de klas waar ik thema-kabouter mag zijn. Dus noem mij maar gewoon Wip. Maar ondertussen ben ik ook trots dat ik Paultje heet, naar mijn lieve opa! :-)


Ik ben geen boskabouter, zoals mijn opa. Ik denk dat ik een strandkabouter word, want ik ga naar Noord-Holland. Ik ben best klein, zie je wel?! Ik ben gemaakt naar een patroontje uit het boek 'Grappige gelukspoppetjes & co' van Annemarie Arts. Niet dat ik nou van plan ben om geluk te brengen hoor, dat kan ik helemaal niet. Maar ik wil wel graag kindertjes blij maken! 


Ik mocht net iets groter zijn dan een mobieltje én mijn mutsje moest af kunnen. Dat komt omdat ik eerst een briefje stuur aan de klas. En dan zien ze mijn mutsje en dan pas mijzelf. Spannend allemaal he! Jaja, ik ben een échte thema-kabouter. :-) 
Mijn mutsje zit met een elastiekje vast achter mijn baard, daar zie je niks van! En de vorm van mijn mutsje is wat aangepast, ik wilde écht een puntmutsje wat mooi om mijn koppie heen zit! Aan het strand kan het best hard waaien en ik wil mijn mutsje niet kwijt raken!


Nog even rondkijken hier, voor ik een een doosje kruip en met de post naar Noord-Holland ga. Maar wel vanaf een veilige plek, waar die snuffelaar onder mij niet bij kan. Hij zal maar 'ns aan mij gaan knabbelen. ;-)


En nog even poseren bij de vuurtoren. Misschien kan ik wel een keer bij een échte kijken, dan ga ik lekker met de boot naar Texel! Wat zeg je?! Of ik mijn muts nog even af wil doen?! Neeneenéé, geen spráke van... Mijn opa liep vaak zonder muts rond, maar ik vind dat hélemaal niks!

Nou vooruit dan maar, het moet straks toch ook in de klas: 


Oeps, beetje kaaltjes he?! Gauw maar weer op die muts! Het gaat waaien en regenen zeggen ze, mij veel te frisjes!


Nou dáág, ik kruip in mijn doosje en ga op de post. Ik hoop dat ik een voorspoedige reis heb en misschien zien we elkaar nog eens! Als je aan het strand een héél klein kaboutertje ziet met een rood puntmutsje, ben ík dat misschien wel! :-) 

Groetjes van Wip

33 opmerkingen:

  1. Een schattige & lieve kabouterman ..
    Vertelt in een mooi verhaal ...
    Fijne dinsdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt geweldig! En WIP is een super leuke naam!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat geweldig leuk geschreven! Waar haal de inspiratie vandaan! En het kaboutertje, super lief!!!

    Groetjes, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super grappig dat het door z'n misverstand helemaal anders kan lopen!! Ik vind WIP ook een leukere naam, en helemaal met z'n verhaal erachter.

    Groetjes,
    Stefanie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hihihi ... ontzettend leuk verhaal die de sombere dinsdag wat doet vergeten. Heel leuke kabouter trouwens.
    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi, wat ben jij een leuke kabouter. Veel plezier aan het strand. en pas maar goed op je mooie muts, ik heb gehoord dat het daar nog veel harder kan waaien dan in het bos.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ah ...wat een schattig verhaaltje. Zie je wel, je gaat verhaaltjes schrijven met leuke foto's erbij van al je poppetjes en beetjes. Zijn kinderen dol op.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijk verhaal......De kleuterjuf hoeft het alleen nog maar voor te lezen, hihi.
    En een ontzettende leuke Wip. Knap gemaakt, zo van een "geluks"poppetje (super dat je en passant vertelt dat hij geen geluk brengt)
    Ik wou stiekem wel even kijken in de klas als dat mutsje tevoorschijn komt. En daarna Wip natuurlijk.....
    Fijne dag!
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is ie leuk! En zo'n leuk verhaaltje erbij. Die gaat vast in de smaak vallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. welkom paulus, aka Wip, wat zal jij het leuk hebben straks in je kleuterklas, je ziet er prachtig uit..........

    BeantwoordenVerwijderen
  11. He's really cute !!!
    Have a nice day !
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een enig verhaal en een schattig Wip ben je geworden. Daar zullen de kleuters blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk dat je Wip eerst van alles laat beleven en hem aan ons toont voor hij in zijn doosje gaat. De kleuters worden vast super vrolijk van dit leuke kaboutertje.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig!!
    Wat een leuk verhaal....geweldig!....veel plezier in Noord-Holland Wip....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super leuk kaboutertje, grappig dat hij nu Wip heet.
    Hij heeft al heel wat beleefd eer hij naar de kleutertjes gaat.

    Liefs, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke kabouter! En ja, ik ken Paulus de Boskabouter ook. Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo, nu kan ik hier ook eens op reageren:P Wat een leuk verhaaltje en wat ziet uw blog er mooi uit!:) Ik ga hem als het mag wel een beetje als voorbeeld gebruiken hoor;)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hahaha....wat een super verhaal! Dikke kuss en groetjes aan WIP :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat leuk zo'n themakabouter, die gaat voor een hoop plezier zorgen in de kleuterklas. Kabouter WIP, haha, mooi houden zo die naam!

    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nou Wip ehh Paultje veel plezier in Noord-Holland. Ik vind je een super kabouter voor een kleuterklas. Hopelijk beleef je er veel leuke avonturen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat een leuk en vrolijk postje heb je er van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat ontzettend leuk, leuk verhaaltje ook, in de klas van mijn kleinzoon komt deze maand ook een kaboutertje op bezoek, dat zal wel een stadskabouter zijn.........;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wip is eenontzettend leuke kabouternaam. Ik zou het zo houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. There is an award for you on my blog !
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wat leuk om te lezen.
    een schattige wip :)
    liefs sannie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ohhhh my God ,this is so cute...I want to make it....love it.that is great project....Love it , love it !

    BeantwoordenVerwijderen