zaterdag 15 november 2014

De afgelopen weken...



Liepen onze jongste dochter en haar vriendin voor de laatste keer Sint Maarten en maakten in groep 8 hun állerlaatste lampion. Voor deze bijzondere gelegenheid maakte ik een leuk aandenken voor de twee 'harts-vriendinnen'.


Maakte mijn andere dochter een prachtige wolven-tekening:


Kreeg ik een Award van Anna, thank you Anna! Mag ik op mijn beurt deze Award doorgeven aan 15 blogsters en denk ik er nog over na hoe ik dat ga doen (hoe moet ik nou kiezen tussen al die blogs...). Ik kom er nog op terug!


Genoot ik van een geslaagde uitvoering met ons muziek-kwartet Divertimento:
(Ehhh voor de kritische kijker: Ik sta op sokken. Het was nl. zó kokend heet door de verwarming en de lampen dat ik in de pauze besloot mijn laarzen uit te trekken...)


Bezocht ik de Krea Doe en kocht er voor vijf euro de agenda van Eline Pellinkhof. (Ik moest 'm vervolgens snel van mijn verlanglijstje voor Sinterklaas afhalen, waar een prijs bij stond van 10 euro...). Liet ik de bolletjes garen voor wat het was (ik heb genoeg), maar had wel spijt dat ik vergeten was grote blokken fimo-klei - in kleuren die ik veel gebruik - te kopen. (Ik dacht slim te zijn en later nog een keer langs de kraam te gaan omdat ze zo zwáár waren).
Kocht ik er een speciale textiel-lijm, waarmee je (door simpelweg een lapje stof erachter te plakken) zelfs gaten in broeken kunt repareren, zonder de naaimachine. Ik ben benieuwd!


Kwam ik daarna hopeloos in de file op de A1 en genoot aansluitend van een heerlijk vriendinnen-weekend in Ootmarsum (daarover later nog meer):


Keek mijn jongste dochter naar de intocht van Sinterklaas, had ondertussen ons konijn Dorito lak aan alle discussies en klom als een rasechte zwarte piet het dak op!


Hoop ik de komende tijd jullie blogs weer regelmatiger te bezoeken. Dat schoot er echt een beetje bij in. 

En ga ik nu als een haas naar bed omdat mijn jongste dochter morgen met haar koor gaat zingen in een dienst in Finsterwolde. Dat betekent vroeg op pad, want het is drie kwartier rijden. Tot haar grote vreugde mag ze solo zingen, spannend! 

16 opmerkingen:

  1. Weer heerlijk weglezen.....geweldig!!!!!!! leuke dagboekjes en wens je dochter morgen succes, knuffel xxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige tekening !
    Ik vind het altijd heel fijn als kinderen (en grote mensen) graag tekenen.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke blogpost, hier maken ze maar lampions tot en met groep 4, leuk dat ze dat bij jullie ook nog in groep 8 doen. Mooie tekening en leuke aankopen op de beurs! Finsterwolde, klinkt bekend.......heb m'n roots in Winschoten :-) Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ben jij en je gezin druk bezig geweest de afgelopen weken!
    Mooie tekening van je jongste dochter.
    Ik hoop dat de solo goed is gegaan vandaag.
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke post zeg! Wat heb je het druk gehad. Leuk zeg, de krea doe, daar wil ik ook nog een keertje heen... Maar dat roep ik al een jaar of 5 ;-)
    Lieve groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijne momenten, je dochter kan prachtig tekenen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lovely creations !
    Nice pictures ! Thanks for your words !
    Have a great Sunday !
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tjonge, wat gebeurt er veel in een paar weken. Wel heerlijke dingen om op terug te kijken. Mooi dat je ze zo eens opschrijft. Prachtige tekening trouwens! Ik wou dat ik dat ook kon.....zucht.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, jij hebt het weer druk gehad. Leuk die potjes. weer en wat kan je dochter prachtig tekenen. De robots zijn ook superleuk geworden. Lekker creatieve familie. Heerlijk om daarvan te mogen genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ohw wauwwwww wat een mooie tekening !
    De potjes en robots zijn té gek :D

    BeantwoordenVerwijderen
  11. een een heerlijke blog weer,leuke foto,s en wat kan je dochter mooi tekenen,echt knap hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  12. mooi blogje en veel te beleven zo te zien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een heerlijke blog heb je geschreven, leuk om al die dingen te lezen. Jammer van de klei maar ja, je hebt het fijn gehad en dat is belangrijk.

    Hoe ging het met zingen van je dochter en ja, dan ineens zijn ze te groot voor dat soort dingen.

    Liefs Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een heerlijke week, zo te lezen. Ik zie dat je altsaxofoon speelt: ik ook! Ik speel in een harmonieorkest in Limmen en de 22ste november hebben we een groot concert à la Night of the Proms. Ik speel niet echt een solo (dat doet mijn zusje veel beter!) maar ik ben best zenuwachtig. Hopen dat alles net zo goed gaat als bij jou! Groetjes, Angélique

    BeantwoordenVerwijderen
  15. You have been busy in many creative endeavours. Your purchases look interesting too.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat zijn jullie allemaal creatief.
    Ik ben helemaal weg van de mooie tekening van je dochter.
    greetz, Loes

    BeantwoordenVerwijderen