vrijdag 24 april 2015

Granny-oorbellen


Voor mijn dochter en haar vriendinnetje maakte ik granny-oorbellen, voor het Koningsconcert afgelopen zaterdag. Dat leverde mij een opdrachtje op. Na het concert kwam er een klein meisje naar mij toe, het zusje van de vriendin van mijn dochter. 'Kan jij voor mij ook van die oorbellen maken?!' Natúúrlijk, zo'n verzoek kun je toch niet weigeren?! En zo zijn er vanmorgen 3 dametjes met gehaakte oorbellen in hun oren bij het Koningsontbijt op school: twee in groep 8 en één in groep 3. 


Mijn dochter heeft zich vanmorgen met zorg klaargemaakt: Rood-wit-blauwe kleding en accescoires. 


Het oranje kroontje, dat ik gisteravond nog snel haakte voor bij haar kapsel zag ze niet zo zitten. 'Nee mam, dat gaat vast los! Maar Spookie wil 'm wel op.' 


Kijk eens aan, Spookie is ook klaar voor het Koningsontbijt. Een tijdje geleden heb ik hem voorzien van een gebreide colsjaal, omdat zijn nek wel héél kwetsbaar is geworden. Nu nog een manier verzinnen hoe ik de gaatjes in z'n neus en wang netjes kan repareren. 
Het patroontje voor het kroontje vond ik bij Craftkitchen


Een paar weken geleden werd ik uitgenodigd om mee te doen aan een Link-party die ik nog niet kende. De Linkparty wordt georganiseerd door deze blogs: EyeLoveKnots en The Philosopher's Wife. Het leuke van 'Link-party's' vind ik dat je er nieuwe blogs ontdekt. Zo kan er aan de andere kant van de wereld iemand met dezelfde creatieve dingen bezig zijn als jijzelf, die je anders niet zou ontmoeten. 
Bij mijn blogje over Horsy kreeg ik deze reactie van Rachel van  The Philosopher's Wife: 'Love it! This little "horsy" is too cute! Great work! Thanks for linking up at The Yarn Fanatic Party! You're one of my features this week. :-) '
Leuk, dank je wel Rachel!

Dank je wel voor jullie reacties op mijn vorige blogje, dat deed mij heel goed! 

23 opmerkingen:

  1. Erg leuk die oorbellen en ook dat kroontje, ik heb ook getwijfeld of ik er een zou maken, maar dochterlief zei dat de kleine meid er al 2 heeft.
    Prachtig weer voor de kinderspelen.
    Leuk dat je meedoet met de linkparty's, je hebt zoveel moois om te laten zien.
    groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Trendy gehaakte oorbellen ...
    Een lief & schattig paardje hoor ...
    Fijn weekend ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. So cute !!!!!!
    Have a fun weekend !
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn wel heel erg leuk die oorbellen. Mijn dochter van 22 heeft ook zo'n popje. Helemaal aan flarden, ontelbare keren gerepareerd, maar hij mag niet web. Is overal al geweest. Zo leuk! Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuke oorbellen. Jouw dochter ziet er prachtig uit voor koningsdag. Het kroontje ziet er ook leuk uit, maar dat was voor jouw dochter vast iets te veel van het goede. Gelukkig zien we zo wel die grappige Spooky.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohhh leuk die oorbellen!! Iets om te onthouden ;)

    Groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk die oorbellen, die ga ik ook eens maken maar dan voor een gewone dag,het zijn hele kleine oorbellen of niet?

    Geniet van dit weekend
    Gr Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ze zijn klein. Ik haak groepjes van 2 halve stokjes (in plaats van groepjes van 3 stokjes bij een normale granny). Ik ben eigenlijk allang van plan er eens een beschrijving van te maken. Moeilijk is 't ook niet, het is even uitvogelen hoe je ze zo klein en netjes krijgt.

      Verwijderen
  8. wat leuk de oorbellen en makkelijk, dat ze naar school op Koningsdag moeten, het is een feestdag toch? of misschien heb ik niet goed gelezen....Groetjes marijke...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het Koningsontbijt was gisteren, a.s. maandag zijn ze allemaal vrij.

      Verwijderen
  9. Leuk, die oorbellen, heel feestelijk! Het kroontje is ook heel leuk!
    Toch wel speciaal hè, als anderen je werk zo waarderen, dan groei je weer een paar milimeter :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je dochter heeft vast wel hele leuke reacties gekregen op school! Vooral die oorbellen. Geen wonder dat het andere meisje ze ook graag wilde....
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De oorbellen zijn heel mooi! Dat moet je mij ook nog eens leren! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Werkelijk leuk die oorbellen, en zie het helemaal voor me, de dames apetrots aan het Koningsontbijtje.
    Wat leuk dat je zo een fijne reactie op je horsy kreeg.
    Geniet van het weekend hoor
    Liefs
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind ze ook erg leuk. Zijn ze niet zwaar om te dragen? Fijne koningsdag, probeer er van te genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. I just adore these granny square earrings. I have been thinking about making some myself - great minds think a like.
    I chose these as one of my EyeLoveKnots Favorites from the Yarn Fanatic Party #33, and featured this week.
    Thanks for sharing with us!
    Alexandra
    EyeLoveKnots.blogspot.com
    #34: http://eyeloveknots.blogspot.com/2015/04/yarn-fanatic-linky-party-34.html

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Such nice earrings! They really complement your daughter's look.
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Marmamel,
    wat heb je een hele mooie blog met leuke creaties
    prachtig zijn de oorbelletjes
    veel liefs van martine
    http://handwerkblogjevanmartine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. I have revisited these sweet Granny Square Earrings and included it in my 20 Yarn-Tastic Jewelry Projects Round Up. Thanks again for sharing it at our Yarn Fanatic Party :)
    Alexandra
    EyeLoveKnots.blogspot.com
    Round Up: http://eyeloveknots.blogspot.com/2016/02/20-yarn-tastic-jewelry-projects-yarn.html

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Echt heel leuk gemaakt! :) Ik ga je volgen, je maakt zulke mooie creaties! :)

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen