woensdag 1 februari 2017

Vrolijke tashanger

Voor een lieve en bijna jarige vriendin maakte ik deze vrolijke tashanger. Ze appte de avond van te voren dat ze heerlijke appeltaart gebakken had, voor bij onze maandelijkse koffie-visite, vanwege haar verjaardag het komend weekend.


We kennen elkaar al jaren, haar zoon en mijn dochter (inmiddels allebei 23 jaar) speelden veel samen. Een tijdlang was ons contact wat minder, maar als we elkaar tegenkwamen, hadden we toch altijd hele gesprekken. Wij gingen met ons gezin naar een andere kerkelijke gemeente en daar kwamen wij elkaar ook weer tegen. Sindsdien spreken we 1x in de maand af en kletsen, lachen, huilen en bidden samen, kortom we delen veel. 
Ik wilde voor haar een kadootje maken wat echt bij haar past. 


Ze houdt van kleur en heeft wat kleding betreft helemaal haar eigen stijl. Ik zocht garen (ik geloof dat het Scheepjes Catona Denim is), een haaknaald en kraaltjes, lintjes en bedeltjes bij elkaar en ging aan de slag. Ik kon geen patroon vinden van een huisje, maar tijdens het haken wijst het zich vanzelf wel.
De kralen onderaan de hanger en het knoopje op het huisje zijn van fimo. Deze had ik nog, ik heb al lang niets meer met fimo gedaan. Het wordt echt tijd om de voorraad weer eens aan te vullen.


Deze tekst kwam op het kaartje en heeft te maken met wat we het afgelopen jaar met elkaar deelden. Het is mijn wens om mij de kunst van het handletteren eigen te maken, maar zover is het nog niet. Het werd dus 'gewoon' een geschreven tekst in mijn eigen handschrift.

Handlettering doe je zo!

Het boek heb ik in huis. Wel toepasselijk: Hoe begin je met het tekenen van mooie letters..... dus waar wacht je op. Ja, waar wacht ik nog op, let's go! :-) 


Ik denk nu na over een kadootje voor iemand van onze wijkkring. Zij wordt a.s. zondag gedoopt. Ik weet nog niet of ik zelf iets ga maken, of dat ik een mooi boek ga kopen. Of toch iets in handletteren proberen?! 
Een paar weken geleden kregen wij als wijkkringleden een heel bijzonder kadootje van haar. Deze witte duif, in glas-en-lood, gemaakt door haar zwager. Symbool voor de Heilige Geest, het onderwerp waar wij in de afgelopen tijd met onze wijkkring mee bezig geweest zijn. Ik ben er heel blij mee, en de duif heeft een mooie plek in onze woonkamer gekregen.

Nu had ik nog een foto willen maken van mijn gezonde zelfgebakken koekjes. Er is er nog maar eentje over en dat staat zo zielig op de foto. Waar ze gebleven zijn? Ik liep de keuken in en trof mijn dochter aan met een enigszins schuldige blik. Ze werkte haar derde koekje van die middag naar binnen. Ik was gewaarschuwd. Bij het recept stond het al: Ze vliegen je koektrommel uit... Missie 'gezond-en-lekker-bakken' geslaagd dus! Een volgende keer laat ik ze maar niet meer open en bloot op de keukentafel staan. ;-) 

21 opmerkingen:

  1. Mooie en kleurige tashanger heb je gemaakt.
    De tekst van Jozua sluit mooi aan bij de hanger.
    Ik kan me wel voorstellen dat de duif een goed plekje heeft gekregen, wat een mooie symboliek!
    Liefs,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een hartverwarmend gebaar van jou ...
    Een goede vriendschap is belangrijk ...
    Fijne woensdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ontzettend leuke tashanger, lekker fleurig en een mooi gebaar. Sinds kort is mijn oudste dochter ook in de ban van handlettering. Erg leuk. Prachtig die duif. Kan me voorstellen dat je daar blij van wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een bijzondere vriendschap. Eentje om te koesteren en dat doen jullie ook! Ok vind de duif prachtig wat een mooi cadeautje. Xx Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke tassenhanger, o heb jij ook al 'last' van koekiemonsters, ik soms ook ;) gelukkig zijn het gezonde koekjes :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk verhaal heb je deze keer geschreven, ik heb ervan genoten. En sommige dingen kwamen met heel herkenbaar voor.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een ontzettend leuke tashanger. Inderdaad heel vrolijk :-).
    Fijne donderdag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt een mooie, persoonlijke tashanger. Duidelijk met liefde bedacht en gemaakt. Dat maakt een zelfgemaakt cadeau zo bijzonder. Dat past goed bij een bijzondere vriendschap.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat mooi is deze tashanger en met de tekst er bij een bijzonder exemplaar !! MOOI

    BeantwoordenVerwijderen
  10. maar dan wel even tijdig een foto maken van de koekjes en het recept erbij als het kan?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Handletteren... mooi. Ga maar proberen hoor, je kunt dat vast. Dochter is hier ook mee begonnen, resultaat is echt leuk.
    Mooie hanger, bijzonder, zo'n vriendschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jullie zijn soul-sisters als je het mij vraagt...
    Mooi om zo iemand te hebben in je leven!
    Je maakte een leuke tashanger en ik denk dat hij ook erg gewaardeerd werd...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat lief dat ze deze mooie duifjes voor iedereen maakte. En tja, zelfgebakken koekjes zijn nu eenmaal gevaarlijk lekker :) Zeker als ze nog een beetje warm zijn..

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, wat mooi weer Marijke,

    Spreken we snel weer wat af?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi zeg!

    Handlettering wil ik ook zo graag leren!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. What a cheerful and fun present. Your little friend won't be able to resist :-)
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Is zeker een vrolijke tashanger geworden en wat fijn hè zo'n mooie vriendschap!
    Dat boek heb ik ook gekocht en nu nog beginnen....
    Fijne week, groetjes Sietske

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het ontroerd me merk ik, hoe je schrijft over jouw contacten. Volgens mij ben je een goeie vriendin. Je sleutelhanger is erg mooi geworden. En ja, zelfgebakken koekjes....dat is het nadeel...die zijn veel te lekker :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. This is so pretty! Such a gorgeous present!
    Helen xox

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuke tashanger! Heel vrolijk. En je kreeg een prachtige duif! Wat handlettering betreft: als je eenmaal de slag te pakken hebt, blijf je bezig. Is echt heel leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen