zaterdag 23 december 2017

Kerstmarkt 2017

Ook dit jaar stond ik weer op de kerstmarkt van onze kerk. Ik twijfel elk jaar van te voren of ik wel genoeg spulletjes heb. Maar uiteindelijk met het inrichten valt het toch weer mee. Mede omdat ik steeds beter leer om gebruik te maken van 'inrichtings-trucjes'. Ik verspreid de spulletjes en zet er allerlei gezellige kerstdingetjes en lichtsnoertjes tussen. Dat geeft een gezellige sfeer en de mensen (en kinderen!) kijken er graag naar. Ik kreeg er ook veel leuke reacties op. 


Vorig jaar kregen we een tafel toegewezen, dit jaar hadden ze kramen gehuurd. Omdat ik de dag dat de kraam ingericht mocht worden ook cursusdag (Koinonia) had, moest het inrichten tussen de bedrijven door gebeuren. Maar ook dat kwam helemaal goed. 


De dag zelf was heel gezellig. Ik was er samen met jongste dochter. Mijn man kwam later en ook mijn zwager en schoonzus kwamen een kijkje nemen en bleven gezellig een tijdje. 's Middags hadden ze een huwelijksbevestiging in een kerk in de buurt en zo konden ze het combineren. 


Ik heb veel verkocht, vooral de tashangers, de kerstballen op de eerste foto én de poppenschoentjes (rechts op de foto) liepen goed. Ik wil heel graag weer meer de focus gaan leggen op het maken van poppenkleertjes. Dat heb ik zoveel gedaan en ik merk dat er ook nu nog vraag naar is. En ik heb iets met poppen. :-) De poppenschoentjes heb ik gehaakt met hetzelfde patroontje als de laarsjes aan de tashanger. Ik gebruikte dikker garen en dito haaknaald. Ik hoop het patroontje binnenkort uit te werken. 


Deze sneeuwmannen zijn altijd populair. Ze zien er ook zo vrolijk en gemoedelijk uit. :-) Ik had meer potjes willen maken. Hebben jullie dit patroontje al gezien van Klaske? Ik had er voor dit jaar geen tijd voor, maar ik kijk echt uit naar haar boekje. 


Dit jaar heb ik een avond uitgetrokken voor het mooi inpakken van de tashangers. Ik schreef er in het vorige blogje al over: en het presenteert veel mooier. Dat was te merken, want ik verkocht er meer dan anders. Nadeel is dat het cellofaan op de foto's een blikkerig effect geeft. Een paar tashangers die ik al een paar jaar bij mijn voorraad heb, heb ik nu verkocht. Zoals deze blond-hanger op de foto. Het cellofaan dat ik ervoor gebruik is overigens ook weer een recycle-projectje. Ik gebruik er de zakjes voor waar de kaarten in verpakt zitten, in de winkel. Mooi stevig cellofaan en het wordt anders toch weggegooid.


Hierbij nog een foto van de kraam als geheel. We hebben een heel gezellige dag gehad, met een goede verkoop en leuke gesprekjes. Eigenlijk vind ik dat laatste het leukst. Want soms komen mensen alles bewonderen, maar hebben niets nodig óf ze zijn zelf heel creatief. Dan geef ik ze vaak de link naar mijn blog, of een ander blog waar ze een bepaald patroontje kunnen vinden om zelf aan de slag te gaan. Het is een hele organisatie, maar ik krijg ook weer heel veel energie van zo'n dag. 


De kerk zelf was ook mooi versierd. Ze hadden een mooi verlicht dorpje gemaakt, met een echt rijdend treintje, zó schattig!


En dit idee vind ik zo leuk! Het stond op de tafels. Ik heb een paar jaar terug eens zoiets gemaakt, van een oud melkpak. Ik kom er nu niet meer aan toe, wie weet volgend jaar.  
Ik weet niet of het mij nog lukt het patroontje van de kerstballen uit te werken. Eerst maar eens zien dat ik de boodschappen in huis krijg en het huis netjes. ;-) Het patroontje van het laarsje/poppenschoentje kan ook na de kerst nog wel. Ik wens jullie allemaal gezegende dagen toe! En dank je wel voor jullie fijne reacties elke keer, ik geniet ervan!

20 opmerkingen:

  1. wat een leuke spulletjes. Fijn dat je nu dingen hebt verkocht die je al een paar jaar had.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je had een prachtige kraam!
    die open omhaakte kerstballen vind ik een erg leuk idee!!!
    en alles in zulke snoeperige kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke spulletjes. Kan me helemaal voorstellen dat je goed verkocht hebt. Leuk inpakken helpt zeker. De schoentjes zijn super schattig. Ga ze graag maken voor de babyborn van onze kleindochter, als je het patroontje op je blog zet. Fijne gezegende dagen voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie spulletjes. Je kraam ziet er gezellig uit. Zo leuk dat het een succes was. En wat een verschil een cellofaantje dan kan maken, bijzonder eigenlijk.
    Fijne feestdagen.
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat gezellig en wat leuk dat je goed verkocht hebt!
    Gezegende kerstdagen gewenst!
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige kraam die ook heel uitnodigend werkt! Leuke en super mooie spulletjes die je maakte. En ja, de verpakking is voor sommigen ook belangrijk! Fijn dat je goed verkocht hebt!
    Wens jou en je gezin leuke feestdagen en een schitterend 2018 toe!

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je een enige dingen gemaakt. En nog lekker verkocht ook.
    Ik herken dat wel, andere jaren stond ik,ook op markten; nu door omstandigheden niet. Het kost wel energie en tijd, maar het is superleuk om te doen.
    Goede en gezegende dagen gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, wat ben je druk geweest! En als het dan zo'n geslaagde dag wordt, is het dubbel en dwars de inspanning waard geweest. Heerlijk om zo mensen te ontmoeten.
    Ik hoop dat het met de boodschappen en de rest ook nog goed gekomen is, want ook dat is best een klus!
    En dan nu toeleven naar de kerstdagen!
    Ik wens je een gezegend kerstfeest met allen die je lief en dierbaar zijn...
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super dat de markt een succes was :-) Het is een tekenbdat je creaties gewaardeerd worden.
    Fijne feestdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je kraam ziet er leuk en gezellig uit, fijn dat je veel verkocht hebt van die mooie spulletjes.
    Een fijn en gezegend Kerstfeest!♥

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een gezellige markt, en toch ook fijn dat je goed verkocht hebt. Hele gezegende dagen voor jou en je gezin! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow, goed gedaan! Dat recycleren van de cellofaantjes is ook een goed idee. Poppenkleertjes zijn zalig, heb er nog nooit gemaakt (dochter heeft nooit met poppen gespeeld en is er nu te oud voor), maar ik bewonder ze altijd bij anderen.
    Fijne Kerst!
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je kraam ziet er prachtig uit, ik kan me voorstellen dat dat veel kijkers en kopers aantrok. Ben benieuwd naar je poppenkleertjes, ik heb die ook nog wel gemaakt lang geleden, erg leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een gezellige kraam , altijd leuk een marktje tussendoor

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb je keihard gewerkt, en prachtige dingen gemaakt.
    Fijn dat er veel belangstelling was.
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. I'm so glad that the Christmas market was a success after all your hard work. Happy New Year!
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat geweldig dat het zo geslaagd was! Dat kan inderdaad per keer verschillen. De kraam ziet er in ieder geval leuk uit.
    Ik ben weer aan de haak geslagen! Vooral om het mijn dochters te leren, maar ik kreeg zelf ook weer te kriebels. Hoewel ik altijd meer een liefhebber van breien ben geweest, is haken nu ook wel erg leuk moet ik zeggen. En voor kinderen geeft het snel voldoening.
    Voor jou en je gezin ook een heel goed nieuw jaar gewenst.
    hartelijke groet Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. De markt ligt inmiddels al weer lang achter je Marijke maar ik wil je toch even laten weten dat het er erg gezellig uitzag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Was even benieuwd hoe het nu met je is. Ik bedacht me dat ik al heel lang geen blogje van je voorbij had zien komen.

    BeantwoordenVerwijderen