woensdag 28 maart 2018

Kralen en nog wat meer

En toen bleef het lange tijd stil op mijn blog... Ik was niet van plan een blogpauze in te lassen, maar ineens zijn we dan drie maanden verder. Oei, dat is wel erg lang! Ik heb even getwijfeld: Ga ik nog wel door met mijn blog? Maar stoppen is ook jammer, daar vind ik het toch te leuk voor. En ik heb af en toe wel meegelezen bij jullie.


Het was dan wel stil, ondertussen zat ik hier niet stil. Voor de boekenwinkel maakte ik weer een voorraadje labels om te gebruiken bij het inpakken. De labels op de eerste foto maakte ik op de naaimachine. Dat gaat handig en snel.


En deze labels zijn probeerseltjes. Mijn jongste dochter en ik zijn in een vakantie samen met handletteren bezig geweest. Het stelt niet zoveel voor (als ik zie wat sommigen ermee kunnen), maar het is zo leuk om te doen. Al denk ik niet dat ik echt met het 'grote werk' bezig ga. 


Ik gaf de afgelopen weken weer een paar keer een kralenworkshop. Eén keer voor een groep vriendinnen en twee keer voor de handwerkgroep met Syrische dames. Ik doe dat niet meer elke week, iemand anders heeft dat van mij overgenomen. Zij is een echte 'handwerkjuf' en kan het beter dan ik. Ze heeft twee dames naaien geleerd, echt geweldig! Het kostte mij teveel energie. Maar zo af en toe vind ik het wel erg leuk en de dames zijn zo lief. 'We miss you', zeggen ze elke keer als ik ze zie. Ik zit nog in de app-groep en kan zo volgen wat ze doen. En af en toe wip ik nog eens aan, heb ik beloofd. 


Kijk eens wat een prachtige armbanden! Ze zijn gemaakt door Yosra, zij was er voor de eerste keer bij. Ze had genoten en was zo dankbaar toen ze weg ging. De tweede keer kon ze niet, maar haar vriendin vertelde nog eens hoe leuk ze het gevonden had. We gaan het vast nog eens doen.


En een lief meisjes-armbandje, gemaakt door één van mijn vriendinnen voor haar dochtertje. Passen de gelakte nageltjes er niet prachtig bij?


Toen ik met een vriendin bij de Ikea was, zag ik een leuk idee met een kunstbloem in een glazen vaas. De kunstbloem ging mee naar huis, een vaas had ik zelf nog. En de schattige konijntjes had ik al en kregen een plekje erbij. Het grote exemplaar lijkt op ons eigen konijn Mo, dat is zo'n lief en enthousiast dier. Als hij met Saar in de ren op het gras mag, dartelt hij van plezier. Een prachtig gezicht want het is een joekel van een konijn. Heerlijk, de lente is in aantocht, hebben jullie er ook zo'n zin in? We merken het aan het gedrag van de konijnen. :-)
Mijn vrijwilligersbaan bij de winkel heb ik opgezegd. Ik kreeg het er te druk voor en kwam zo ook nauwelijks meer aan haken en andere leuke creatieve dingen toe. Nu ben ik bezig voor een markt op 14 april, gezellig samen met jongste dochter. Binnenkort laat ik er meer van zien. Ik blijf in elk geval niet meer zo lang weg hier, beloofd! :-) 

13 opmerkingen:

  1. Leuk om weer wat van je te lezen!
    Ik ben benieuwd wat je aan het maken bent voor die markt.
    De armbanden zien er prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je weer schrijft! Ben ook benieuwd wat je met je dochter gaat verkopen, gezellig zo samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn je te lezen! Wat een mooie labeltjes!! Dan handletteren vind ik ook wel een beetje leuk, maar inderdaad niet om heel vaak te doen. O, en wat klinkt dat supergezellig om samen met je jongste dingen te maken voor de markt!! Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke armbanden. Ben heel benieuwd wat voor leuke spulletjes gemaakt hebben. Kijk uit naar je volgende blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. We hebben je zeker gemist hoor!
    Handletteren lijkt me ook erg leuk om te doen, zo kun je de labels een persoonlijke toets geven.
    Mooie armbanden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg leuk om weer een blogpost van je te zien, mooie labels en armbanden! Handletteren heb ik ook geprobeerd maar ik vond dat helemaal niet makkelijk om te doen, maar het ziet er mooi uit inderdaad. Hopelijk tot snel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lovely tags and bracelets !!!
    Have a sweet Easter !
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gezellig dat je weer een blog hebt geschreven!
    Mooi dat je een handwerkgroep hebt opgestart voor Syrische vrouwen.
    En ook mooi dat je dit werk kon overdragen .
    Fijne paasdagen
    Groetjes Dieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gelukkig maar dat je niet afhaakt als blogger... Dat doen er al teveel! Ook al blog je dan wat minder, geeft toch niets?
    Ik denk dat je dagen wel gevuld zijn! Je bent heerlijk en nuttig bezig.
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ha ha fijn dat je blijft gezellig hoor mooi blogje weer lekker bezig mooi die labels. en nu ga ik de passion kijken liefs Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ook ik ben tijdje "out" geweest. Leuk dat je terug bent. Zo'n labeltje oogt altijd super leuk. Hoe gezellig als je dit alles samen met de dochter kunt doen / waarmaken. Echt toppie!

    Fijn Paasweekend, liefs Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke labels en prachtige armbanden. Tsjah, we kunnen onze tijd en energie niet in alles stoppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ook ik ben weer terug van weggeweest. Soms loopt het nou eenmaal zo. Ik werk dan niet, maar ben ook druk met van alles en nog wat. Mensen helpen, buurtjes bij staan, vriendin die geopereerd is. Mijn keuken en toilet zijn gerenoveerd. Huisje wordt langzaam aan opgeknapt, en mijn eigen plekje.

    Maar fijn dat je niet stopt. Zou je leuke praatjes echt missen. De gezelligheid. De ideetjes. Want die leuke labels, zowel van de naaimachine (geweldig gevonden trouwens en zou het nooit bedacht hebben) die met dat schrijven er op. Het leven samen met je dochter dingen gedaan te hebben en te gaan doen. Heerlijk.

    Fijn, dat je ook een keuze gemaakt hebt, ook al zal het niet eenvoudig geweest zijn, om dingen te laten om weer dingen te kunnen gaan doen.

    De armbanden zien er super mooi uit, snap wel dat je daar gemist wordt hoor.

    Veel liefs en knuffels van mij
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen