maandag 24 september 2018

Nina Konijn

Hoi allemaal, ik ben Nina Konijn!


In de zomervakantie ben ik geboren op Terschelling, is dat niet bijzonder? Op zich niet natuurlijk, want het rammelt daar van de konijnen. Maar ik ben wel een bijzonder soort, namelijk een geháákt konijn.


3 jaar geleden werd daar ook al een gehaakt konijn geboren: Ko Nijn. Wij lijken niet op elkaar vind ik, afgezien van het feit dat we beiden gehaakt zijn. En we hebben allebei mooie lange flaporen.


Ik mocht zelf kleurtjes uitkiezen, alvast voor een lekkere warme trui voor de winter. Ik koos geen twee (zoals bij het patroon), maar wel drie kleurtjes uit! Tussendoor mocht ik even op de foto. Ik kon zelf nog niet eens zien hoe het werd, maar benieuwd dat ik was! Gelukkig maar dat ik op deze foto ook nog geen neus en mond had, want dan had ik die koek vast en zeker lekker opgesmikkeld. En alsof drie kleurtjes garen nog niet genoeg was, koos ik er ook nog een stofje bij uit. Zo leuk voor op mijn trui en oren! En dat mocht ook nog, nou ben ik geen bijzonder konijn?? 


Eerst zat ik na de vakantie nog een tijd zonder ogen, neus en mond op de piano, naast mijn nieuwe vriend Karel Kikker. Dat duurde lang hoor! Maar éindelijk kreeg ik ook een gezicht. Ik wist niet hoe snel ik naar de spiegel moest rennen, zo nieuwsgierig was ik: Ohhhh, geweldig!! Ik kreeg er roze wangetjes van, zo mooi vond ik mijzelf! Tja, erg bescheiden ben ik niet, maar ja, dames zijn nou eenmaal ijdeltuiten en konijnendames helemáál!


Maar het áller, állernieuwsgierigst was ik toch wel naar mijn nieuwe vriend Karel Kikker! Ik was zo snel naar de spiegel gerend dat ik vergeten had te kijken hoe hij eruit ziet. Gelukkig heeft hij nog geen schip gevonden en blijft hij gezellig bij mij in de buurt. Zij wij geen prachtig stel??
Ik ben gehaakt met Baby Soft van de Zeeman en mijn patroon staat in het boek Mijn Knuffels van sokkenwol van Kristel Droog-Dekkers. Alleen mijn oren en mijn snoetje zijn een beetje anders. 

Nou daag, groetjes van Nina Konijn

18 opmerkingen:

  1. oh wat zijn ze mooi en super soft heb ik ook nog liggen wat een idee om daat knuffels van te maken TOP

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O Nina, ik zag meteen je mooie oren... en ik dacht gelijk van 'die zijn bijzonder'... Je bent een heel mooi konijnenmeisje en wat oog je gelukkig!
    En Karel doet er ook niet voor onder.
    Ik krijg gewoon zin om ook van die mooie knuffels te gaan haken. Het vrouwtje dat jullie gemaakt heeft, kan er wat van hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou Nina en Karel, jullie mogen er wezen hoor! Gelukkig dat een schip vanuit Terschelling jullie richting huis heeft gebracht en nog niet naar een nieuw baasje zodat jullie nog even van elkaar kunnen genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie dieren familie tezamen ...
    Konijn Nina mag er best zijn hoor ♥♥♥
    Fijne dinsdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohhh, wat is ze mooi en ook zo'n lief gezichtje!
    Karel kikker mag er ook zijn, fijn dat er nog geen schip hem opgehaald heeft.
    groetjes.♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nina wat ben jij mooi! En volgens mij ook heel erg lief. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schatjes. Echt super cute.
    Fijne woensdag samen.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh die is zo lief! Ik vind de oortjes en het truitje prachtig! Echt, ik ben fan!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat stofje maakt het helemaal af! Wat een schatje zo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nina, je bent echt een beauty! De oortjes afgewerkt met stof vind ik ook erg mooi. Mijn lijstje met dingen die ik ook eens zou willen maken blijft maar groeien!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou nou, Nina, wat ben jij een speciale mooie dameskonijn.
    Echt geen meisje, maar een heuse dame.
    Was een tijdje niet op Marmarel haar blog geweest, maar ben er weer. Wil jij haar de groetjes doen, en je kikkervriendje ook. Dat is ook een lieverd.
    Gelukkig is er nog geen boot voorbij gekomen, om op weg te varen. Of inmiddels al wel??

    Veel liefs van Wil

    BeantwoordenVerwijderen