vrijdag 12 april 2019

Pedro and Ramón from Pica Pau

Pedro heeft er zin in! Het is heerlijk weer buiten, dus Hup! de zwembroek aan. Is er water in de buurt? Dan springt hij er in, en anders gaat hij lekker in de modder rollen. Met zo'n warme speklaag heeft hij het niet snel koud. Ramón houdt liever zijn poncho aan. Het is hem nog veel te fris buiten!


Bij Margaret van het blog Bit of Color las ik haar blog over een haakboek of losse patronen en waar je voorkeur naar uitgaat. Ik koop weinig nieuwe boeken (of losse patronen) meer. Als ik een boek koop, wil ik er meerdere patronen uit haken. Of het is zo'n inspirerend boek dat ik het vaker in ga kijken. Het boek Pica Pau, kon ik niet weerstaan. De prachtige ontwerpen spreken zo tot de verbeelding dat ze in mijn hoofd al de mooiste avonturen beleefd hebben. Hier zijn de eerste exemplaren: Pedro Pig en Ramón Donkey. Een varken en een ezel kennen we allemaal. Maar in haar boek staan ook minder bekende dieren beschreven, allemaal even leuk. 


Bij Mariette maakt het zelf kwam ik de term UWYH tegen: Use What You Have. Dat spreekt mij wel aan. Ik dook dus in mijn 'bollen-bak' (zie je het voor je?? ;-) ) en combineerde verschillende soorten wat dikker haakkatoen. Ik haakte de knuffels met naald 3 1/2. 


Het roze garen heb ik wel aangeschaft: Het is Elsa-garen van de Zeeman. De dikte van dit garen komt overeen met de andere garens. Op de Hand Hobby-creadagen in Martiniplaza in Groningen kocht ik voor een voordelige prijs nog wat basiskleuren van Scheepjes Softfun, die ook te combineren zijn. Voorlopig kan ik vooruit met de patronen van Pica Pau!

19 opmerkingen:

  1. Ze zijn alle twee echt super leuk geworden. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit zijn twee hele mooie amigurumi's! En wat heb je ze netjes gemaakt. Ik vind het ook prettig om eerst eens in mijn voorraad te kijken, je staat soms verbaasd van wat je nog hebt liggen..
    Fijn weekend, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn beiden prachtig! Mooi stel zo samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zien de twee beestjes er lief en mooi uit. Zo herkenbaar Pica Pau ontwerpen. Ik ben benieuwd wat je nog meer uit het boek gaat haken. Ik zet dit boek ook op mijn wensenlijstje.
    Geweldig idee om UWYH te gaan. Die term kende ik nog niet. En door jou heb ik weer een leuk blog leren kennen. Lief dat je ook een link naar mijn blog hebt gezet. Dank je wel.

    Groetjes en fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schattige beestjes. vooral met hun kleding ook nog eens aan. Geweldig.
    Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze zijn geweldig! Ik heb het boek ook, maar nog niets uit gehaakt. Die poncho van het ezeltje is ook zo schattig, heel mooi gehaakt! Fijn weekend en leuk dat je m'n blog gelinkt hebt :-) Groetjes Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super cute !!!!!
    Bom fim de semana ;)
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zijn ze leuk, mooi gehaakt hoor :) Ik heb het boek ook, maar ben er nog niet aan toegekomen, echt een boek met heel veel leuke patronen, daar heb je iets aan. Ben nu bezig in Zoomigurumi 7 ook een boek met veel bruikbare patronen. Groet Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooooh, wat een leukerds!!!

    Groetjes Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die zijn leuk, ik heb het boek ook staan.
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zijn ze allebei superleuk!
    Leuke woordspeling: in je bollenbak duiken ;-))
    Fijne week verder!!♥

    BeantwoordenVerwijderen
  12. die zijn leuk zeg! als ik een beetje goed patronen kon haken, zou ik hier bijna aan beginnen... schattig

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hee lieve Wil, wat fijn een berichtje van jou! Waar kan ik je blog vinden? Als ik je naam aanklik zie ik daar verder geen link bij staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooi principe... use what you have... daar zijn wij ook wel van.
    Grappige knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. GEWELDIG! Prachtige knuffels zijn het!
    Ook ik probeer zoveel mogelijk uit mijn rijke voorraad te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je zou zo mooi kunnen haken!
    Ze zijn echt prachtig!
    Ik hou het bij simpele dingen ( zoals vaatdoekjes), maar geniet hier enorm van jou mooie maaksels.
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. https://fotosenpraatjes.blogspot.com/

    Alsjeblieft,Veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen