donderdag 3 oktober 2019

Fleur & Nina

De regen tikt gezellig op de lichtkoepel van onze keuken. Het is alweer herfst en ik geniet heerlijk thuis van een vrije dag. Er is genoeg te doen, maar eerst maak ik tijd voor een blogje. 


Voor onze kleindochter maakte ik prinses Livia. Het gehaakte prinsesje werd op mijn blog gespot door een klein lezeresje. Haar moeder bezocht mijn kraam toen ik onlangs op een markt stond en vroeg om mijn mail-adres. Ze had een speciaal verzoek: of ik voor haar 3 dochters een My Krissie-beer zou willen haken. En haar jongste dochtertje vond prinses Livia zo leuk. 


Moeder en dochter kwamen gezellig bij mij langs om te overleggen over de kleur en het materiaal van de beren. De (bijna jarige) dochter koos de roze prinses uit, alvast voor haar verjaardag. 


Later mailde de moeder dat haar andere dochter zo graag de witte prinses wilde. En zo pakte ik beide dametjes mooi in en zijn ze inmiddels verhuisd naar hun nieuwe eigenaressen. Als extra maakte ik voor beiden een dekentje in bijpassende kleuren. De steek van de dekentjes vond ik bij Renate's Haken en zo en ik haakte er een lekker zacht knuffel-randje omheen. Het gebruikte garen voor knuffels en dekentjes is Baby Soft van de Zeeman. Ik heb er nog een flinke voorraad van in huis in allerlei kleurtjes en haak er graag mee.


Het haken gaat een beetje tussen de bedrijven (werk, gezin en familie) door. Mijn broer vierde zijn 40-jarig jubileum als organist in de kerk waar ik als kind ben opgegroeid. We waren als familie uitgenodigd en wat was het leuk om veel lieve, bekende gezichten weer te zien en te spreken. 
Bij een jubileum hoort een kadootje en ik maakte een pakketje voor hem, met wat lekkere dingen en een bon die hij zelf kan besteden. Voor elk jaar maakte ik een vlaggetje met een muzieknootje, en bevestigde die met washi-tape aan een stukje bakkerskoord. Een gezellig werkje, waar ik iets langer mee bezig was dan ik verwacht had. :-) 


Mijn broer werd verwend met kadootjes en van de kerk een prachtig geld-bedrag voor een cd-opname. Mijn broer is namelijk niet 'alleen maar' organist, daarnaast doet hij allerlei dingen op muziekgebied en hij componeert ook stukken (sommige zijn bekroond met een prijs) en die worden nu opgenomen op cd. Heel bijzonder wat die stille, maar oh zo creatieve broer van mij in al die jaren heeft gedaan. Prachtig verwoord door zijn orgelleraar die hem vanaf het begin heeft opgeleid, met wie hij mee mocht om te registreren. Inmiddels zijn ze collega's. 


Op deze foto voert zijn orgelleraar tijdens de jubileumavond één van mijn broers gecomponeerde stukken uit. Mijn broer verzorgt daarbij de registratie. Een andere broer van mij is veel bezig met fotografie en maakte de prachtige foto. Het was mooi om het jubileum als familie mee te maken!


De afgelopen weken waren druk en gezellig. We kregen onverwachts een huisgenootje voor een paar weken. Ze kon door omstandigheden niet meer thuis wonen en heeft een paar weken bij ons gebivakkeerd. Inmiddels is ze verhuisd naar een kamer in de stad. 
Ik vierde mijn verjaardag en kreeg een paar fijne bolletjes biologisch katoen van mijn dochter en van een vriendin. Ik had het garen gezien bij Sparkelsz Creatief, heerlijk zo'n snoepwinkel in de buurt. Margriet deed er een lief patroontje bij van een baby-rammelaar. Mijn handen jeuken om ermee aan de slag te gaan. Maar eerst moet ik van mijzelf één en ander afmaken.


Van mijn schoonzus kreeg ik een mooi herfstboeket, prachtig die lampionnetjes! Mijn verjaardag is alweer even geleden, maar de lampionnetjes staan er nog steeds. 


Herfst: Wat is er dan lekkerder dan een stuk verse, zelfgemaakte brownie. Jongste dochter is overgestapt op gezond eten. Lastig, wanneer je als puber al te maken krijgt met (licht) overgewicht terwijl alle anderen kunnen eten wat ze willen. Heel knap dat ze de knop heeft omgezet. Ze heeft nu al maanden een gezond gewicht en eetpatroon en we varen er allemaal wel bij. Het recept vond ik hier. Er zit zelfs courgette in en geloof het of niet, het was heerlijk! Zo probeer ik steeds wat uit met gezonde ingrediënten. 

Bedankt voor jullie felicitaties voor de geboorte van onze kleindochter. Ze groeit als kool en is een gezond en vrolijk dametje. We genieten van haar! 

12 opmerkingen:

  1. Lovely post ! Beautiful creations ! Yummy too ;)
    Have a fun day !
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat leuk die prinsesjes. Wat leuk die creatieve broers maar dan weer op een heel ander gebied. In de afgelopen vakantie ben ik helemaal verzot geraakt op chocolade brownie. Het is heel erg lekker als het nog warm is of warm gemaakt wordt. Dit recept ga ik eens uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke slinger maakte je voor je broer, heel origineel! De prinsesjes zijn ook erg leuk, ik kan me voorstellen dat ze gewild zijn.
    Hm, een ijsjes-rammelaar, die móet ik ook maken! Ik zal eens kijken of ik het patroontje kan bemachten, al denk ik dat het met elk ijsjes- patroon gaat lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn het toch schattige dametjes. Geen wonder dat je er een bestelling voor kreeg. Daar gaat elk poppenhart sneller van kloppen. En je mag trots zijn op je broers. Jullie zijn allemaal creatief! Dat garen is heerlijk zacht. Ik brei ermee. Heel goed en knap van je dochter. Leuk dat er weer eens een blogje was!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Allereerst nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleindochter. Een geweldige aanleiding om iets te handwerken :-)
    Je slinger voor je broer vind ik super! Heel toepasselijk.
    Hoop dat het met jullie allemaal goed gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ben je toch creatief Marijke... leuk om te horen dat Johan zijn 40-jarig jubileum samen met jullie kon vieren! ����

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gezellig Marijke om zo even met je mee te lezen. Veel plezier met alle lieve dingen die je doet,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een liefde en warmte over en weer... Ontvangen is fijn, maar geven is nog rijker!
    Je hebt prachtige dingen gemaakt, en je stopt er hart en ziel in...
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schattige haaksels heb je gemaakt. Echt heel erg mooi. Gefeliciteerd met je broer, wat een mooi jubileum.
    Heerlijke tijd he de herfst. Vooral nu het zonnetje een beetje schijnt.
    Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De gehaakte knuffels zijn prachtig, leuk idee van die vlaggetjes, zo'n mooi jubileum. Wij hadden vroeger een Hammond orgel (super) en ik mocht met mijn vader mee naar het kerkorgel als hij aan het spelen was.
    Heel fijn weekend!♥

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo, je hebt wel werk gehad aan je haakprojecten, het ziet er allemaal prachtig uit!
    De brownies zien er heerlijk uit. Gezellig blogje!
    En inderdaad, Donato heb ik voor het eerst bij jou gezien en ik vond 'm zo lief dat ik er ook eentje heb gemaakt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een feestelijkheden Gefeliciteerd met je broer staat er al wat van hem op you tube dan zou ik het op kunnen zoeken. En dan zelf jarig voor jou ook de beste wensen. heerlijk zo'n fijne verjaardag.
    De prinsesjes wat zijn ze leuk ik ga het patroon opzoeken en opslaan wie weet voor later nog eens. En dan de complimenten voor je dochter wat een kanjer !! ik weet zelf hoe lastig het kan zijn de laatste 3 kilo pffff..... dat lukt me niet. Deel maar eens een lekker recept op je blog altijd leuk. Gr Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen