vrijdag 29 maart 2013

Van snééuwklokjes, lente én leuke post

Toen ik vanmorgen uit het raam keek, schoot ik in de lach. Kijk nou toch!



De sneeuwklokjes doen hun naam eer aan...

Wíj kunnen inmiddels haast niet meer geloven dat de lente nog komt. Zíj weten het wel. Ons konijnenvolkje is in rep en roer.


Tot voor kort scharrelden deze twee rustig samen in hun ren, Sam en Saar.


Maar nu heeft Saar de kriebels, want kijk eens:


Zij heeft hém ontdekt. Hij zit zo'n 20 meter verderop, aan de andere kant van de tuin. Hij is stoer, zwart en glanzend. Héél wat anders dan het je-weet-wel-mannetje waar ze het tot nu toe mee moest doen. Oh, ze heeft haar best gedaan hoor, joeg Sam op, trok hem de plukken uit zijn vacht. Maar voor Sam hoeft het allemaal niet meer.
Nee dan deze! Hij rent en springt en stampt, verspreidt zijn geur overal waar hij maar kan. Saar ziet hem wel zitten! Dus waagde ze de sprong afgelopen week meerdere malen, want springen kan ze! Ze sprong zonder problemen over een hekje van ruim een meter hoog. Gelukkig ontdekte ze nog niet dat het hekje waar híj achter zit een stuk lager is dan het hare...


Helaas, nu kan het niet meer. Na eerst wat provisorisch geklungel (Saar liet zich door niets weerhouden), nam het baasje na de zesde ontsnapping eindelijk afdoende maatregelen.
En Saar wacht, tot ze misschien weer een kansje krijgt. 
En Sam? Die wacht ook, heel geduldig schurkt hij zich in de zon en knijpt zijn ogen dicht. Want ze kan toch niet bij hem weg en hij weet dat de lentekriebels wel weer een keer overgaan. Voor hem zijn die kriebels voorgoed voorbij..


Toen het gisteren nog niet gesneeuwd had, lagen deze dames lekker buiten te wachten op de zon. En zowaar, toen ik de foto nam, kwam er even een glimpje te voorschijn! Het gehaakte envelopje kreeg ik als 'troostprijs' van Tineke, bij haar sprei-give away. Dank je wel Tineke, wat een werk om iedereen iets toe te sturen!


Van Janny kreeg ik een schattig uiltje van strijkkralen, omdat ik één van de eersten was die een reactie plaatste. Dank je wel Janny, het uiltje hangt in mijn hobby-hoek, maar mocht voor de foto even 'de boom in'. Volgens mij heeft 'ie het daar prima naar zijn zin.


Bij Lique won ik in januari deze mooie buttons. Eén is een magneet, de ander een broche. Er hoort nog een spiegeltje bij. Die heeft mijn jongste dochter in gebruik en die ligt 'ergens' zei ze gisteren. Dank je wel, Lique!


Van Ellen kreeg ik deze schattige spulletjes, mooi verpakt. Zij had een leuk foto-raadseltje op haar blog en ik was één van degenen die het goed geraden had. :-) Ellen heeft de spulletjes persoonlijk uitgezwaaid, zoals je ziet. ;-) Dank je wel Ellen!

En toen kwam deze week een mooi versierde oranje envelop in de bus. Ik had wéér een give away gewonnen, bij Brigitte. Ja ja, ik ben een geluksvogel! Kijk eens wat er in de envelop zat?!


Een prachtige sjaal, met een wel heel schattig kaartje erbij!


Ik vond het zo grappig. Want toen ik gisteren op Brigitte's blog keek, zag ik haar blogje over dat ze zo geniet van het kijken naar haar stofjes. Dat heb ik nou ook. Want kijk wat een mooi plaatje de sjaal oplevert, samen met een armband die toevallig op m'n hobby-tafel lag:


Daar zit ik nou al de hele week van te genieten! Dank je wel Brigitte!



22 opmerkingen:

  1. Wat heb jij een leuke spulletjes gekregen!
    fijne Pasen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke foto's...wéér sneeuw hè?
    De konijnen kijken er niet meer van op die zijn zo afgehard!
    Leuke knutsels.
    Een fijn paasfeest toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi mooi mooi!!!! En je konijnen........ah wat een snoetjes en ik snap Saar wel hoor ;) Hier ook een vrouwtje dan wel alleen maar ik kan merken dat ze de lente in haar kopke heeft :):) Lekker knorren en de hele tijd mij achtervolgen door huis :):) hahaha gek beestje :) En dat springen nou idd je staat er versteld van hoe hoog en hoe vreemd hahaha. Fijne paasdagen, Liefs Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Allemachtig wat een verwennerij !! Hier vanmorgen ook sneeuw.... zo geen zin meer in. Inmideels is het weg trouwens maar op lente lijkt het nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuke fotos en kado's marmarel geniet er van...prachtig jou blogjes en konijntjes ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi allemaal. Leuk om te lezen!
    groeten Cream@

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahaha...het is gewoon bij de konijnen af die sneeuw...misschien weet Saar wel iets wat wij nog niet weten en komt de lente er toch aan:-) Wat een leuke verwenpost allemaal! De sjaal is prachtig!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ha ha ha wat een heerlijk konijnen verhaal ☺☺☺
    en wat ben je lekker in de wattenbollen gelegd zeg
    lieve groet jenneke

    fijne dagen gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijke post meis!

    Als ik overal zo weer de sneeuwfoto's zie zijn we de dans hier in Amsterdam gelukkig ontsprongen.

    Ahhh die konijntjes .... geweldig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk wat een vrolijke post. Hier sneeuwde het tot voor kort ook, nu gelukkig niet meer. Hele fijne paasdagen, lieve groet Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hehe graag gedaan en je hebt nog veel meer mooist gekregen zie ik !! dat is boffen

    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een lieve nijntjes!
    En wat een leuke spullen allemaal!

    Fijn paasweekend :)
    Liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke dingetjes allemaal. En schattige konijntjes...
    Fijne Pasen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw, wat een hoop leuke post kreeg jij, zeg!!! *kijkt jaloers*

    Hahaha het is wat met die konijnen ;)

    En ja het sneeuwt hier ook nog steeds, zelfs vandaag weer: 30 maart!!!! Waar blijft die lente!?!?!?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Love your rabbits!

    Mijn sjaal past inderdaad perfect bij jouw armband.
    Het doet me plezier dat hij je al de hele week plezier schenkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heb je veel leuke dingen gewonnen. En wat maak je prachtige kralen. Dank je voor de reactie op mijn blog. Ik doe zeker een poging wat gezonder te eten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoe het deze week ook nog zal worden ... deze zonnige dagen hebben we in ieder geval te pakken. Gisteren, 2e Paasdag de serredeuren opengezet en heerlijk in de zon gezeten met een boek. In de namiddag hebben we nog een rondje gemaakt. Veel herten gezien langs de bosranden. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ooo wat een slim konijn.........om te lachen als je hier zit...... wat een leuke post allemaal geniet ervan............

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel herkenbaar, jouw Saar. Hier heb ik ook 2 dames konijntjes die zelfs onze "jeweetwel heer" tot actie weten te porren... En dat terwijl de heer minstens 5 keer zo groot is als het kleinste dametje!
    Heerlijk om te lezen dat er meer mensen zo veel tijd en energie steken in hun konijn.

    Oh, wat ben jij zalig verwend! Ik ben volger geworden en heb bij mij (eindelijk) de juiste instelling gevonden om ook een volg mogelijkheid te hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuk verhaal over die konijnen. Je bent er maar druk mee zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat lief dat je iedereen even in het zonnetje zet, ik heb eindelijk ontdekt hoe ik linkjes in mijn blog plaats en geleerd niet gelijk te linken want dan kom ik niet meer op het blog terug waar ik was
    Het wordt steeds leuker in blogland, maar ik durf nog geen paginas te maken, ben ik straks weer alles kwijt, zoals vorige week met bloglovin,
    Fijn weekend Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen