zondag 20 oktober 2013

Girl-party

De afgelopen weken maakte ik de eindspurt voor het afwerken van een mega-project.


Afgelopen zomer blogde ik er al over:


Ik knipte véél vlaggetjes,

`

en haakte véél bloemen en letters. En ik betwijfelde soms of het óóit af zou komen.


Gisteravond zat ik tot in de late uurtjes achter de naaimachine om de laatste hand te leggen aan een vlaggetjes-slinger van 15 meter lang, met de letters G-I-R-L-P-A-R-T-Y er in verwerkt.




Ik kreeg een tas vol stofjes van de opdracht-geefster. Er zat dik grijs vilt tussen. Dat gebruikte ik voor de letter-vlaggetjes. Ik haakte de letters, de patroontjes haalde ik hier vandaan en festonneerde het vilt om. (De letter A viel trouwens veel te klein uit, die heb ik aangepast.)



Deze gezellige thee-tantes kregen ook een plekje in de slinger:


Let ook op het prachtige retro-stofje, een ruitje met een heel fijn groen hartje: 


Wát een stapel!


Missie voltooid! :-) Hoewel... mijn man zette grote ogen op toen hij de vlaggetjes-slinger zag hangen. Gaat die écht weg?! Wat jammer, hij staat hier zó mooi...
Déze slinger gaat over zee naar Engeland. :-)
(Mocht je rommel zien op de foto: klopt, mijn huishouden is er een beetje bij ingeschoten...)


31 opmerkingen:

  1. Wow, die is inderdaad groot en super leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig!!! Maar wat een werk........inderdaad, zonde om weg te doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er prachtig uit, dat wordt beslist een knalfeest!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een klus en zo mooi geworden....dus nu nog 1 voor thuis maken ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hihihi ... dat is nu eens een slinger om " U " tegen te zeggen. Super mooi gedaan. Vooral die stofjes vind ik heel leuk. Zal wel een hele klus geweest zijn om dit alles te maken. Het resultaat is al een " knallerd " op zich. Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig!! Is inderdaad jammer om weg te doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, wat een werk zeg!
    De slingers zijn prachtig geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hihi maar je hebt wel een mooie slinger gemaakt, die rommel loopt niet weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh my goodness, wat een geweldige slinger.
    Gefeliciteerd met het prachtige resultaat.
    Dikke knuffel
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mega project en zo mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow, prachtig geworden. Wat een klus, maar het resultaat mag er zijn.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  12. zonder rommel is er geen gezelligheid ! dat hoort erbij en komt wel weer een kans om op te ruimen. Ik vind het prachtig geworden. De stof met de flamingo's is super ! en zoals altijd wat werk jij toch keurig netjes ! de complmenten !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En ik was nog niet eens 100% tevreden... ;-) Wel eens lastig hoor, dat perfectionisme.

      Verwijderen
  13. Zó zeg..wat een werk! En wat mooi! En wat lekker dat het af is, zodat je je weer op andere leuke dingen kan storten! Super gaaf wat je allemaal maakt! Lieve groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh wat geweldig leuk is dat geworden, en wat een leuke stofjes zitten erbij, maar wat een werk ! :O
    Toch wel jammer dat ie weg gaat, maar wel leuk.........jouw werk overzee :D
    Rommel ??! ik zie geen rommel hoor :p

    BeantwoordenVerwijderen
  15. weer zo'n leuk blogje marijke , je post niet elke dag maar als je dat doet is het weer zo iets van wow..knus , bedankt dat je zo trouw ben , we hebben het allemaal druk , maar ik vindt harstikke leuk om van jou te lezen...echt waar...deze week ook werken tot donderdag...ik wens je een fijne week,,,,, en vergeet niet mekaar af en toe mailen ok? veel liefs soraya

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jaaa wat leuk zeg! Ik begrijp dat het een beetje pijn doet om die af te staan...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wauw dat in een heel eind, wat super leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een fantastisch mooie slinger! En wat een werk...
    Het is wel een groot compliment van je man.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wow wat een lange slinger en wat een werk. Maar super mooi geworden hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw dat ziet er erg mooi uit, gaaf hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΓΙΑ ΠΑΡΤΥ!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi zeg!! Erg leuke vlaggetjes en knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zo, dat is nog eens een laaaaaaange slinger! Wat een werk! Hij is wel super leuk geworden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Haai, via via kwam ik op je blog terecht, wat maak je leuke dingen!! Super gaaf!! Liefs Willemijn

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooi de creaties die je hebt gemaakt,prachtig zeg.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik blijf die gehaakte bloemen zo leuk vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een ontzettend leuk project. En helemaal leuk in combinatie met je haakwerkjes... mooie kleuren voor je bloemen gebruikt! Goed bezig!
    Groetjes, Stéphanie (Handwerkjuffie.nl)

    BeantwoordenVerwijderen