vrijdag 21 februari 2014

Hangertjes

Veel aan m'n hoofd hebben, betekent bij mij meestal dat m'n handen bijna stil staan. Ik doe hier wat, ik doe daar wat, maar verder komt er niet zoveel uit. De afgelopen weken had ik zo'n periode. Teveel om over na te denken en weinig productiviteit. Het beste kan ik dan gewoon gaan zitten en ergens mee beginnen. 


Zo maakte ik deze hangertjes. Heerlijk om wat aan te rommelen met restjes en het geeft rust in m'n hoofd. Ik maak er nog meer in allerlei kleurtjes. Daar maak ik ook een tutorial van (je hebt er verf-roerhoutjes van de Action voor nodig ;-) ). Als het je leuk lijkt om het ook eens te proberen, nog éven geduld. 

Mijn werktafel is intussen in een chaos veranderd. Dat lijkt onvermijdelijk en ik had alles net helemaal opgeruimd. Tja, zo hou je wat te doen. 



Vanmiddag ben ik 'op jacht' geweest. Dat doe ik regelmatig. Ik struin winkels als Wibra, Action enz. af op zoek naar materialen die ik bij voorbeeld voor mijn workshops kan gebruiken. De dame bij de Wibra-kassa keek wel wat raar, toen ik 12 kettingen á 1 euro per stuk af kwam rekenen. Als ik het uitleg, krijg ik altijd leuke reacties. :-) Thuis laat ik de kniptang erop los en de kraaltjes verdwijnen in mijn kralen-bakken. :-) Deze parels hebben een iets groter gat dan de meeste parels en dat is handig voor tashangers maken met wax-koord.



Tja en dan is de huishouding er óók nog. Het kan geen kwaad, zo'n reminder. ;-) Ook met dank aan de Wibra.


Fijn weekend allemaal, wij hebben komende week heerlijk vakantie!

23 opmerkingen:

  1. De inspiratie wordt geboren uit het werk hè ;-) Vaak als ik een paar dagen niks creatiefs heb gedaan dwing ik mezelf om achter mijn bureautje te gaan zitten en dan toch gewoon maar wat te doen. Het helpt eigenlijk altijd!
    De hangertjes zijn erg cool... ik ben benieuwd.
    Op jacht gaan is altijd leuk! Bij mij keek het vrouwtje van de Wibra heel gek toen ik ineens 30 tapejes kocht, ze wilde toch wel weten wat ik ermee deed... Ik denk dat ik ook nieuwsgierig zou worden als ik in zulke winkels werkte.
    Veel plezier met de nieuwe kraaltjes!
    Liefs Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk om te lezen Marijke.
    Gewoon zo lekker menselijk.
    Schitterend die hangertjes en zie dat hoofd al van de dame van de kassa.
    Geniet maar van de voorbereidingen
    Liefs
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele fijne vakantie toegewenst,eind volgende week barst hier in het Zuiden des lands de carnaval weer los en ligt alles zowat op zijn 'gat'...blij als het weer achter de rug is,ha,ha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie hangers! Dat van die kralen doe ik ook, haha! De Action had een tijdje terug van die houten kralenriemen, met heel veel kraaltjes in allerlei kleuren. Helaas verkopen ze die nu niet meer...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja klopt, Tamara die heb ik ook! :-) Ik heb al zóveel plezier gehad van die kraaltjes, vooral bij kinderworkshops. Ik ben er gelukkig nog niet doorheen.

      Verwijderen
  5. mooi allemaal marijke...ik ook geen tijd...bloggen is al ik zin in heb..maar toch heb ik besloten op zaterdags dat te doen...tenminste niet altijd heb ik wat te melden..behalve de crochet along dat bijna iedereen zo bezig is...hahah groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hahhaaha zó herkenbaar !
    De hele dag lopen van links naar recht , denken,kijken en verplaatsen,maar uiteindelijk niks uit je handen gekomen .En dan denken, had ik maar wat aan m'n huishouden gedaan, dan had ik nog iets nuttigs gedaan :s
    Je hangertjes zijn weer superleuk geworden, die verfhoutjes heb ik ook al eens gebruikt, voor het karretje van het eendje van muis Evi :) Laatst nog een extra pakje meegenomen bij de Action , dus laat je tutorial maar komen :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat leuk, ik ga het even opzoeken, staat vast wel ergens op je blog. :-)

      Verwijderen
  7. fijne vakantie gewenst!!!!!
    ik vind je hangertjes heel erg leuk ♥ ben dan ook zeer benieuwd als je dat uit gaat leggen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. je hangertjes zijn geweldig leuk , en heerlijk toch zo'n rommelige werktafel , is bij mij net zo ;o)
    fijn weekend groet
    Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lekker bezig zo te lezen. Geniet van de vakantie, hier zit hij er weer bijna op.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind het hart wat je hebt gemaakt heel mooi. En ja struinen op pad voor koopjes welke van pas kunnen komen daar word ik ook vrolijk van. Van het huishouden niet maar dat is onvermijdelijk. Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je hangers zijn prachtig, ben heel benieuwd naar je tutorial :-)
    Fijne vakantie, geniet er maar lekker van!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hey Marijke

    wat maak je weer leuke creaties zeg.
    heerlijk he dat gefreubel.
    tzt doe ik ook weer hoor.
    nu nog niet echt zin aan.
    eerst ff weer de oude wien worden he.
    zeg ga je ook na de creadagen tt halen assen a.s vrijdag of zaterdag.
    hopelijk ik ook.

    fijne vakantie creatieve Marijke
    liefs wien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lovely heart, flowers and beads...
    Have a nice Sunday and week !
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ja heerlijke winkels die wibra en action en zeeman
    leuke hangers heb je gemaakt
    wij hebben de komende week ook vakantie,
    fijne week
    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. oh, wat een leuke hangers heb je weer gemaakt. Prachtig. En ja, de Zeeman, Wibra en Action gebruik ik ook regelmatig om te scoren. Ideaal

    BeantwoordenVerwijderen
  16. En heb je een leuke vakantie meid? Je kralen zijn hartstikke mooi, en een eurie is nie veel! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. o die hangers, ik ben echt zeer benieuwd hoe je die maakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat blijven toch de perfecte winkels voor leuke materialen en assecoires voor een leuk prijsje he. Je bent lekker bezig ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. O, dat bord van de Wibra wil ik ook wel ;) En creativiteit komt volgens mij nooit 'van de grond' als alles opgeruimd is. Dan moet je een beetje kunnen rommelen, toch?

    BeantwoordenVerwijderen