zaterdag 11 augustus 2018

Crochet doily tablecloth

Vorig jaar liet ik in deze post een beginnetje zien van een doily-tafelkleed. De doily is een eigen ontwerp, ontstaan uit het idee om een tafelkleedje te haken naar aanleiding van het ontwerp Gardenroom-tablecloth van Scheepjes.


Terwijl veel bloggers meldden dat het véél te warm was om te haken, vond ik het juist heerlijk. Lekker in de schaduw, met een haakwerkje. Dit jaar gaan wij niet naar Zweden op vakantie, maar onze dochter (voor wie het kleedje bestemd is) is daar wel. Leuk voor haar dat haar tafelkleedje af is als zij terug komt. :-) 


Ik hoefde er nog maar een stuk of 10 en omdat ik de doily's gelijk aan elkaar haak en ook de draadjes afhecht, was dat snel klaar. Nog even in vorm laten drogen en weer een project afgerond. Dochterlief zal er blij mee zijn als zij terug komt van haar Zweden/Noorwegen-avontuur: eerst 3 weken werken in een B&B en daarna 10 dagen vakantie vieren met de trein door Noorwegen. Er komen al mooie foto's voorbij op de familie-app. :-) 


Het Ikea-Lack-tafeltje waar het kleedje voor bestemd is, heeft het begeven. Ik hoop maar dat het ook past op het nieuwe tafeltje. En anders kan het ook hier op de tuintafel. ;-) Het knalgele lantaarntje kreeg ik van mijn schoonzus en komt ook bij de Ikea vandaan. 


Ik zal er volgende week voor gaan zitten om het patroontje uit te werken. Dat kan makkelijk, want een volgend kleedje is in de maak. Deze keer voor mijzelf in een iets rustiger uitvoering. Wordt vervolgd!

P.S. Wat een leuke reacties op mijn vorige blogpost over de Ariadne-kikker. Ik krijg de smaak van het bloggen weer te pakken! :-) 

15 opmerkingen:

  1. Wat een vrolijk kleedje, daar vindt je dochter vast wel een plekje voor, of een nieuw tafeltje :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je gaat jouw dochter vast echt verrassen met dit vrolijke kleedje. Het ziet er mooi en zomers uit. Net een bloemenveld. Voor dit mooie kleed gaat ze vast een goed plekje vinden.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van zo'n mooie tafelkleed wordt je toch vrolijk!
    Ik lees graag je blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een vrolijk gezellig tafelkleedje! Om blij van te worden. Gezellig dat je hier weer bent! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet er heel vrolijk uit. Zo'n kleedje gaat vast ook op een andere tafel passen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een ontzettend leuk kleedje. Ik ben benieuwd naar het patroon. Mijn moeder is dol op gehaakte kleedjes.
    Fijne maandag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk en fleurig kleedje, je dochter zal blij verrast zijn. Helemaal niets gedaan met die hitte dan alleen veel gezwommen bij ons naast de kaai!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een superleuk kleedje! Daar zal je dochter heel blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Really looking forward to the pattern

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een vrolijk kleedje is het geworden, erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Embrace the life of the luddite by using one of the oldest technologies. http://akn1ltbz8f.dip.jp http://4bq2t3vwub.dip.jp http://6jqae3lt0s.dip.jp

    BeantwoordenVerwijderen