vrijdag 9 november 2012

Koosje in de spotlights

Zo langzamerhand heb ik een enorme hoeveelheid hobby-boeken, tijdschriften en patronen verzameld. Het meeste dient voornamelijk ter inspiratie. Ik vind het heerlijk om een boek door te bladeren of mijn patronen-map in te kijken. Als ik dan een keuze moet maken val ik vaak terug op een basis-patroon, waar ik gemakkelijk mijn eigen invulling aan kan geven. Koosje van Christel Krukkert is zo'n patroon, wat ik al tig keer heb gemaakt in allerlei varianten:

Een piraten-Koos voor een stoere knul, die het Koosje dat zijn zusje voor haar verjaardag kreeg toch wel erg lief vond. :-)


Het zwaardje heb ik gemaakt van rubbervellen en ingekleurd met een permanent-marker met dunne punt. De munten zijn gemaakt van fimo-klei (officieel polymeer-klei, maar als je 't over fimo-klei hebt weet iedereen wat ermee bedoeld wordt).

En dan deze moeder en dochter die samen genieten van een zomerse picknick:


Het serviesje is ook gemaakt van fimo-klei. Deze dametjes waren bedoeld voor een zomer-swap van het amigurumi- en haakforum. Het was dan ook boven de 30 graden en de klei leek wel boter...
Zo zonder snoetje vind ik Koosje nog het allerleukst. Mijn jongste dochter denkt daar anders over: Toen ik deze piraten-Koos liet zien, kwam zij met al haar Koosjes aanzetten (ze heeft er een stuk of wat): Of ik die ook maar even van snoetjes wilde voorzien :-P

Vorige week ben ik naar de Krea Doe-beurs geweest. Het was een leuke dag (al was ik er alleen) en ik had van te voren een boodschappenlijstje gemaakt. Dat werkt goed en ik ben eerst de beurs over gegaan voor ik mijn aankopen deed. Dat scheelt een hoop impuls-aankopen... De meeste bolletjes garen heb ik laten liggen (viel niet mee met al die leuke aanbiedingen). Ik was op zoek naar een mini-uilenstempel om fimo-bedels mee te maken. Uiteindelijk vond ik er één met twee uiltjes op een tak. Die is wel bruikbaar denk ik, ik gebruik de uiltjes dan apart. Daar laat ik binnenkort wel meer van zien. Ook kocht ik een prachtig boek: De Poppen van Tante Hilde
Na de beurs ging ik gezellig bij mijn ouders eten die daar in de buurt wonen en als klap op de vuurpijl volgde er nog een vriendinnen-weekend in een B&B in Elburg! Een heerlijk weekend, waarbij we zaterdag-morgen een gedeelte van de Open-Doors-dag in Zwolle bezochten. Uiteindelijk was ik zondagavond pas weer thuis. Het was genieten, maar ook heel intensief, al die indrukken en gesprekken. Vandaar mijn wat late Krea-Doe-verslagje!


13 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een stoere koosje heb je gemaakt...geweldig
    Ook je andere koosjes zien er mooi uit
    Leuk verslag van de Kreadoe..en veel plezier met je spulletjes..
    Goed weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij bent lekker druk geweest, maar allemaal hele gezellige dingen...toch kan je dan soms snakken naar even niets en lekker fröbelen! Wat is je Koosje lieffff, helemaal leuk zo'n stoere piraten versie! Heerlijk is dat hé lekker struinen door patronen en boekjes, het verzamelen daarvan is al een hobby op zich...we hebben immers nooooit genoeg:-)) Fijn week-end!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik krijg vaak de reactie: Waar haal je de tijd vandaan. Maar dat is 't m nou juist: In alle drukte kan ik zo genieten van even lekker fröbelen!

      Verwijderen
  3. Wat een gezellig weekend heb je gehad, af en toe heb je dat gewoon nodig, haha! Slim van je om eerst de hele beurs af te lopen en dan pas inkopen te doen, het is allemaal zo verleidelijk. Ik heb ook een stempel gekocht om van fimoklei labeltjes te maken, ik ben benieuwd of het gaat lukken.
    Je piraten versie van Koosje is super leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een toffe piraten-koos! Leuke site heb je! En mama van 6 kinderen :-) ik van 5 :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan krijg jij ook vast regelmatig 'verzoeknummers' van je kids? Ik heb hier nog een hele waslijst...

      Verwijderen
    2. De lijst is niet meer te overzien :-) En elke keer ik een cadeautje voor iemand anders maak, ohhhh, maak je dat ook voor mij??? en voor mij?? :-) Ik krijg die reactie ook vaak, waar haal je de tijd? Ik maak hem gewoon, effe de strijk aan de kant en inderdaad ME-time! Zo belangrijk en zo energieputtend!

      Verwijderen
  5. Dank je wel allemaal! Ik heb nog weer een Koosje in de maak waar ik een leuk plannetje mee heb. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een stoere bink! Daar heb je echt wat leuks van gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow wat een leuke koosjes. Koosje voor mijn zoontje leeft al een jaar zonder achterpootjes tussen het speelgoed. De pootjes liggen gevuld en al klaar om aangenaaid te worden. Ik moet ze toch maar eens tevoorschijn halen want een koosje met 4 pootjes is toch echt veel leuker.

    BeantwoordenVerwijderen