maandag 17 januari 2022

Small knitted sweater

Daar ben ik weer eens. :-) Ik zag dat mijn laatste blogje nu wel erg lang geleden is. Het kriebelde af en toe wel om weer eens wat te schrijven, maar ik had teveel aan mijn hoofd. Lief dat jullie nog wel aan mij dachten. Ik las in de reacties een vraag hoe het nu met mij gaat. 


Een nieuw jaar geeft nieuwe kansen. In de herfst van het vorig jaar heb ik eindelijk de knoop doorgehakt voor wat betreft mijn werk. Daarover vertel ik in een volgend blogje meer. Het levert mij in ieder geval energie op om ook weer eens te bloggen.
Deze keer laat ik jullie dit leuke breiwerkje met opgemaasd gingerbreadhuisje zien. Ik was van plan het in december al te plaatsen, met het patroontje erbij. Het patroon bewaar ik nu maar voor volgende winter. Of willen jullie het wel graag nu al? Laat dan maar weten in de reacties. Het lijkt mij een beetje 'mosterd na de maaltijd', omdat de feestdagen alweer voorbij zijn. ;-) 


Ik kocht het pakketje een paar jaar terug bij de Action. Het garen dat erbij zat, ben ik wel mee begonnen maar vond ik toch niet zo mooi. Het werd ook te groot naar mijn zin. Ik begon overnieuw met stonewashed garen dat ik nog had liggen. Wel moest ik weer even wennen aan breien. Ik ben toch meer een haakster, maar vond dit wel een leuk werkje. Hoewel het begin wel wat priegelig. Je begint bij de hals met maar een paar steken. Ik wil het truitje zeker nog eens maken, maar dan met nog wat dunner garen, of een ander patroontje. en het lijkt mij eigenlijk handiger het huisje in te breien, dat scheelt een hoop maaswerk. 


Met de feestdagen kwam oudste dochter over uit Zweden, gezellig! De zussen waren regelmatig samen bezig met allerlei fotosessies. :-) Oudste zoon kwam een paar dagen daarna over uit Oostenrijk. Ze waren beiden zonder hun partner gekomen. Oudste dochter heeft sinds november een Italiaanse vriend en oudste zoon sinds vorig jaar een Oostenrijkse vriendin. We worden dus steeds meer een internationaal gezelschap, zoals één van mijn vriendinnen zei. 
Maar nu vierden de partners kerst met hun eigen families. Dat is traditie in zowel Oostenrijk als Italië. Anders dan in Nederland, is bij hen kerstavond de 24e het moment van kerst vieren. De conversaties konden bij ons deze keer in het Nederlands plaatsvinden. :-)


Oudste zoon en dochter vertrokken weer net voor oud en nieuw. Bij ons keerde de rust weer en ik besloot om een oud project af te maken. Een zwarte colsjaal van dubbeldraads Royal garen van de Zeeman. Jongste dochter is er heel blij mee en wilde de sjaal wel even showen voor mijn blog. 


Ik pas elke week één dag op onze kleinkinderen, heel gezellig! Kleindochter is dol op kikkers, dat had ik al eens verteld. Hier zit ze gezellig op de bank met 'kerstkikker'. Ik vond deze bij de kringloop in het dorp en vond 'm te leuk om te laten liggen. 


Per 1 november kreeg nummer 5 in ons rijtje, de middelste van onze drie dochters, een kamer via de vriend van haar vriendin. Ze was eigenlijk niet van plan om uit huis te gaan. Maar dit was zo'n mooie kans (ook omdat het erg moeilijk is om in Groningen aan een kamer te komen) dat ze die niet wilde laten schieten. Ze zit in het derde jaar van haar opleiding (HBO rechten) en dit is een plek waar ze ook op langere termijn kan blijven wonen. 


Het leverde mij een mooi klusje op: gordijnen naaien. Ze heeft aan twee kanten grote ramen en zonder gordijnen is het net een kijkdoos. We vonden mooie ongebleekte katoen bij Jan Sikkes voor slechts 5 euro per meter. Een mooie low-budget oplossing en ik kon mijn lockmachine weer eens van stal halen. 


Al met al gaat het hier goed. Een volgende keer vertel ik verder. Ik wens jullie allemaal een fijne week!

 

12 opmerkingen:

  1. Zo, dat was zowat een hele krant vol nieuws 😆 gezellig dat de oudste twee er waren met de kerst. Ook weer één uitgevlogen, hoeveel heb je er nu nog thuis? Sorry, ik ben je gezinssamenstelling een beetje kwijt.
    Je dochter staat in ieder geval heel trots met de col op de foto, beiden heel fotogeniek.
    Het truitje is leuk, knap met dat kleine huisje erop gemaasd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om weer wat van je te lezen. Dat truitje is schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk blogje war fijn de kinderen over tijdens de feestdagen !! En wat fijn dat de andere dochter een woning heeft gevonden. hier is het ook droevig om iets te vinden.
    En dan kun je als moeder los met gordijnen naaien fijn heel fijn en een mooie zo mooi geshowd wordt nou dat kan toch niet meer stuk !! gezellig om zo bij te lezen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lovely post ! Full of energy, crafts and beautiful pictures !
    Have a nice day !
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk om weer wat van je te lezen. Het voelt vertrouwd gezellig.
    Wat heerlijk dat de oudste twee er waren met Kerst. Inderdaad, een heel internationaal gezelschap. Zo gaat dat wel een beetje met 'de jeugd', ze zwerven de hele wereld over.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een nieuws heb je te vertellen. allereerst is je truitje echt heel erg leuk geworden, knap hoor. Jullie zijn inderdaad een heel internationaal gezelschap met de aanhang van je kinderen. Heerlijk om op je kleinkinderen te kunnen passen. Mooie gordijnen heb je gemaakt. Je bent overal maar mooi druk mee.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi wat leuk om weer wat van je te lezen. Je bent lekker bezig zeg. wat een schattig truitje weer.
    Groetjes Lize

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lang geleden... , maar leuk dat je weer schrijft! Je dagen zijn goed gevuld, lees ik. Heerlijk om dat allemaal te kunnen doen. Dat kleine truitje vind ik heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt prachtig dat mini truitje, leuk om weer eens iets van je te lezen, een gezellige boel bij jullie thuis.
    Heerlijk hè om op de kleinkinderen te passen, bij ons worden ze alweer groot.
    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi, lang geleden dat ik hier bij je op visite was. Leuk om weer even bij te lezen. Het valt niet mee om de blog-draad weer op te pakken is mijn ervaring. Er zijn zoveel leuke afleidingen in real life... toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I wish I have the talent and the patience to knit. So cute!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hey lieverd ook ik ben weer eens achter mijn laptop gekropen en dacht eens kijken wat ik er allemaal aan pagina's op heb staan en toen zag ik die van jou. En ja, dan moet ik even reageren op deze post. Wat heerlijk zo een internationaal gezin. Geweldig en ook creatie ben je lekker bezig. Fijn van je te lezen maar ook fijn om te kunnen reageren. Veel liefs van Wil

    BeantwoordenVerwijderen