zaterdag 20 maart 2021

Gehaakte restjesberen

Misschien herinneren jullie je nog mijn blog over 3 beertjes die ik haakte voor 3 zusjes, alweer ruim een jaar geleden? Daar zat nog een leuk vervolg aan vast.


De mama van de 3 zusjes houdt zelf ook veel van handwerken en geniet samen met haar dochters van de beertjes. Daarom leek het haar zelf zo leuk om ook een beertje te hebben, van de restjes garen. Ik combineerde de 3 garens, wat een verrassend leuk effect geeft. Als extraatje haakte ik er een mini-beertje bij. 


Regelmatig krijg ik zulke leuke foto's toegestuurd van de zusjes beer! Ik laat er even een paar zien: 
Hier drinken de dametjes beer gezellig een kopje thee in een tuinhuisje. 


Mama maakte zelf een leuke haarband voor de beertjes. Ze poseren in de sneeuw. 


Een van de beertjes geniet van de eerste sneeuwklokjes. Prachtig toch? 


Zo gingen de zusjes beer met z'n drietjes op reis. 


En nu is daar mama-beer: Ze heeft een lichte omslagdoek, en op ieder hartje staat de voorletter van een van haar 5 kinderen. 


Ik maakte er een vrolijk paaspakketje van, wat afgelopen week opgehaald werd door mama en de jongste van de 3 dochters. Zij mocht in het pakketje kijken en ging (na eerst de zak met paaseitjes bewonderd te hebben) met het kleinste beertje spelen. Dat de beertjes het heel gezellig zullen hebben, nu met z'n 5-en, daar twijfel ik niet aan! :-)) 
Het patroon van de grote beer is van My Krissie Dolls. Het patroon van het mini-beertje vind je op Facebook, op de pagina van Yvonne's gratis haakpatroontjes. 


Ik haakte met de kleurtjes van de omslagdoeken 4 vrolijke hartjes erbij. Het patroon is van Karin aan de haak


Het was een fijn project en ik genoot van het maken en samenstellen.


Zelf kreeg ik een mooi bedankje: 7 kaarsen met een lief kaartje erbij. Elke kaars is bedoeld als een lichtpuntje, wat een mooie gedachte! Het getal 7 deed mij direct denken aan het getal van de volheid in de Bijbel: 'Zeven is het getal van God. Het laat zien dat wat er in de geschiedenis gebeurt niet afhankelijk is van de mens, maar gebeurt volgens Gods plan. Zeven is het getal van de volheid en voltooiing, van rust en overvloed.' (tekst bijbelwoord.nl) Dat te weten geeft houvast in deze tijd! Ik luisterde het lied Volheid van God van Sela erbij, een prachtig lied! 


Vanavond heb ik de eerste kaars aangestoken. Ik geniet ervan en haak verder aan een volgend project: Kikker 2.0. :-) 

17 opmerkingen:

  1. Dat is een mooie gemeleerde beer geworden, beren moet ik zeggen. Zo te zien wordt er heel liefdevol met de beren omgegaan, dus ook deze hebben het goed getroffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lieve beren. Mooie link naar het bijbelse getal 7. Fijn weekend verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellige familie beren zo met zijn allen. En mama beer is helemaal een schatje geworden, het is dat jij het zegt dat het van restjes is; voor mij lijkt het alsof het zo hoort.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lovely teddy bears and baktus !!!!!
    Pictures too !
    Have a shinny week !
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die 3 beertjes zijn heel goed terecht gekomen en worden duidelijk gekoesterd. Ze zijn dan ook wel er-rug leuk hoor! En nu een mama beer, ook al zo mooie dame.
    Ik kan me voorstellen dat je hebt genoten van het maken. Ze zien er prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh wat zijn ze leuk en dan mama beer erbij heel leuk zo bij elkaar. Wat een mooie gedachte bij de 7 kaarsen. Daar kan ik me goed in vinden. mooi hè is Sela daar krijg je geen genoeg van. Mooi blogje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk zo die familie beer, ze zijn prachtig. Zíj hebben er plezier van en jíj ook als ze foto's doorsturen.
    Mooi gebaar die 7 kaarsen, 7 is een heilig getal.
    De 7de dag is de rustdag, de 7 bazuinen en de 7 zegels, het heeft allen een betekenis.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke beertjes. Echt te schattig gewoon. En wat lief dat je mooie kaarsen als bedankje kreeg. Echt zo'n leuk gebaar.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zijn ze leuk met die restjes. En zo leuk om die letters op de hartjes te maken. Prachtig pakket zo bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jouw gedachten bij de kaarsen vind ik heel mooi. Verder echt genoten van de beertjes. Grappig is dat toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ook leuk om het sprookje van de drie beren erbij te vertellen. Het heet geloof ik Goudlokje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een prachtig project is uw berenfamilie en het beste ... om het voor uw dierbaren te doen. Prachtige foto's. Veel warmte in uw woorden. Erg bedankt.
    Ik wens je een heel vrolijk Pasen.
    Hartelijke groeten van Viola

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dankjewel voor het haken van de beren, je weet dat ik er net als dochters van blijf genieten. Ik blijf hun garderobe uitbreiden en af en toe foto's maken. Ik hoop dat je van dienblad met inhoud voor het maken van de restjesbeer in december en de kaarsen hebt genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vroeg me zo ineens af, hoe het met je is?

    BeantwoordenVerwijderen