dinsdag 17 januari 2023

Winterblogje

Toen ik mijn blog weer eens opzocht, zag ik de felle zomerkleurtjes van mijn laatst verschenen blogje. Dat vond ik toch wel erg contrasteren met de kleuren van de januarimaand. Ik begon met het aanpassen van de blog-achtergrondfoto. De uiltjes stammen wel uit een erg grijs verleden, hoewel de kleur grijs nou net wel weer bij januari past. ;-) Verder ging ik eens zoeken tussen mijn foto's en vond dit leuke dekentje in zachte kleurtjes. Ik heb het gedeeld op mijn Insta-account, maar had er nog niet over geblogd.


Ik haakte het dekentje voor mijn kleindochter bij de geboorte van onze kleinzoon. Ik zocht eerst in mijn eigen voorraad naar garen en kocht er bij Margriet van de mooie winkel Sparkelsz Creatief een paar mooie kleurtjes Scheepjes Eliza bij. Zo ontstond de basis voor dit dekentje in zachte kleurtjes, passend bij het interieur van mijn zoon en schoondochter.


Omdat ik verschillende diktes garen met elkaar combineerde, heb ik zelf een patroon voor de granny's gemaakt. Inspiratie voor de beren-granny vond ik bij het blog Dada's Place


Het gebroken witte garen is een dubbele draad dun garen van de Action. Ik had er nog heel wat bolletjes van liggen. Volgens mij wordt het niet meer verkocht. De kleur van het beertje was een bol van de Zeeman, ook uit eigen voorraad. Dat ruimde weer mooi wat bolletjes garen op!


Het dekentje wordt regelmatig gebruikt, als ze even op de bank zit bij te komen van haar middagdutje. En uiteraard om haar Kikkers lekker warm onder te stoppen. :-)) Kikker is nog steeds haar lievelingsdier (inmiddels op een gedeelde eerste plaats met Nijntje). Voor het geval je denkt: 'Wat moeten Elmo en Koekiemonster daar tussen?': Dat zijn 'Rode en Blauwe Kikker'. Ze heeft een hele kikkerverzameling die ze overal mee naar toe sjouwt.


De feestdagen zijn alweer voorbij. Ik denk er nog graag aan terug. Ik maakte een gezellig kerstdorpje met kleindochter, wat ze beiden prachtig vonden. 


Kleindochter wilde zelf ook een kerstdorpje maken. Ze deed dat heel creatief met de overgebleven kerstballen en wat takjes 'bos'. Het kerstklokje dat in 'het bos' hangt, liet ze elke keer aan haar papa zien: 'Kijk papa, die heb jij vroeger gemaakt!' Kleinzoon is een dikke boef, die het maar wat moeilijk vond om die kleurige ballen te laten liggen. Dat er af en toe één sneuvelde, was bijna niet te voorkomen. ;-) 


Ik kreeg wat leuke kadootjes van de (klein)kinderen. Het kerstvogeltje van mijn zoon en schoondochter die een kerstmarkt in Duitsland bezochten. Ze wonen in de buurt van de Duitse grens. Een doos met gebakjes en een bon voor uit eten erbij kreeg ik van onze kleinkinderen voor het wekelijks oppassen. En een heerlijk pakket uit Oostenrijk van onze zoon en schoondochter die begin december over kwamen. Wat een verwennerij en gezelligheid! 


Afgelopen weekend liep ik een griepje op. Het viel mee, met een paar dagen was ik er weer bovenop. Wat hielp was regelmatig een glas verse gemberthee met een scheutje limoensap, heerlijk! Een gewoonte die ik erin blijf houden. 

Ik wens jullie een fijne week verder! Groetjes, Marijke

8 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig dekentje, ik kan mij voorstellen dat dat een favoriet is. Het konijntje op de achtergrond is heel schatig. Wat een gezelligheid was dat bij jullie met de feestdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi dekentje!
    Ha, dat waren fijne kerstdagen bij jullie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. A beautiful and sweet blanket !
    Lovely pictures too...Christmas is gone...as your flu I hope.
    Have a cozy day !
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is wel heel mooi dekentje! Prachtig hoe je die kleuren met elkaar mixt... Wat is het fijn om oma te zijn hè...
    En ik heb je Insta account opgezocht en ben volger geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtdekentje en gezellig blog. Heerlijk om even wat te lezen bij jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn om weer wat van je te lezen. Het dekentje is zó mooi geworden. Heel lief. En sparkelz oh wat een heerlijke winkel is dat🙂

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je blijft leuk schrijven marijke😉😍creatief tAlent...liefs creatieveling..wien

    BeantwoordenVerwijderen