vrijdag 24 februari 2023

Knitting a scarf

De laatste tijd ben ik vooral met grote projecten bezig. Het haken van een vest bijvoorbeeld. Eerlijk gezegd is dat niet echt mijn ding. Ik word vooral blij van kleine projectjes, amigurumi haken vind ik erg leuk. Omdat je daarbij veel moet tellen en ik daar niet de tijd en aandacht voor had, besloot ik toch wat groters aan te pakken. Dat werd een vest in petrolgroen. Inmiddels ben ik zover dat ik de mouwen kan gaan haken.


Maar ja, de verveling sloop erin en het vest hangt alweer een tijdje zonder mouwen aan de kast. Toen zag ik dit mooie breiwerk voorbij komen op de Facebookpagina van Sparkelsz Creatief. Daar word ik nou blij van, de kleurtjes, het patroon. Maar ik brei zelden nog, zou het nog lukken? Ik kocht het pakket. Het was even wennen in het begin, maar al doende kreeg ik de smaak en de slag weer te pakken. Het wordt zo mooi soepel, echt fijner voor bijv. een sjaal dan haken vind ik.


Het zijn kleuren die je zo op het oog niet bij elkaar zou zoeken. Het hele breiwerk bestaat maar uit één toer die je steeds herhaalt en je wisselt elke twee toeren van kleur. Zo ontstaat dit mooie kleurenpatroon. Ik heb geen spijt dat ik eraan begonnen ben en ach dat vest komt uiteindelijk ook wel een keer af. ;-) 


Ik heb een week vrij, wat is dat fijn zeg! Ik kocht een tijdschrift, het ziet er zo gezellig uit. Na even doorneuzen gaat het naar mijn dochter. Zij heeft echt groene vingers. Ik heb dinsdag mijn laatste werkdag gehad bij het hotel waar ik in de huishouding werkte. Ik heb er een leuke tijd gehad, maar ik begin aan een nieuwe fase. Volgende week start ik met een baan als woonassistent in een verzorgingshuis. Per september start ik met een opleiding voor de zorg, waar ik heel veel zin in heb! Zo zie je maar: Je bent nooit te oud om te leren. :-))

Fijne week allemaal, groetjes Marijke

 

8 opmerkingen:

  1. Ja, mooi: die sjaal, ik heb 'm ook gezien!
    Succes vast met je nieuwe baan. Heel belangrijk werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat wordt echt een mooie sjaal! Veel breiplezier.
    En succes in je nieuwe baan en straks met de opleiding, gaaf dat je ervoor gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah dat is een mooi patroon op het eerste gezicht dacht ik dat het gehaakt was. Succes met je nieuwe baan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Really nice ! Very 70's !
    Have a lovely weekend !
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een beetje afwisseling in diverse handwerkjes vind ik persoonlijk het fijnst... Ach, en het komt allemaal wel een keertje af toch?
    Breien verleer je zomaar niet hoor. Hoogstens kun je last van je nek of armen krijgen als je al te goed je best wil doen.
    Spannend joh, van baan veranderen .. En dan ook weer een opleiding gaan volgen! Maar ook heel moedig van je!
    Geniet van je vrije week!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat wordt een leuke sjaal zeg. Geniet van je vrije week, en dan heel veel succes in je nieuwe baan en straks de studie. Dapper hoor, om zo'n swtich te maken!

    BeantwoordenVerwijderen