vrijdag 15 maart 2019

My very first little crochet-Beetle

'Mijn winkeltje' is een stimulans om weer leuke spulletjes te maken. De afgelopen jaren was ik voor mijn gevoel in een andere fase terecht gekomen. Mijn jongste dochter speelt niet meer met amigurumi. Nou was lang niet alles wat ik maakte voor haar bestemd, maar zij was wel een belangrijke inspiratiebron. Tijden veranderen! Onze jongste doet dit jaar examen en gaat dan naar het MBO voor onderwijsassistente. Vanmorgen heeft ze haar intake-gesprek en ik zwaaide haar uit. Ik bedacht hoe snel het gaat, onze jongste gaat na de vakantie ook alweer naar een vervolgopleiding. Ze wil graag juf worden, na onderwijsassistente wil ze door naar de Pabo. 


Iedere tijd heeft zijn charme en ik vind het zo leuk om bezig te zijn voor 'mijn winkeltje'. Ik was op zoek naar patroontjes en bij het blog van Made by J kwam ik het patroon van deze leuke Kever tegen. Ik voegde zelf nog wat details toe: bumper, nummerbord, stiklijnen en ik paste de koplampen, achterlampen en het achterraam aan. 


Poging geslaagd? Toen ik de Kever aan mijn man liet zien en vroeg: 'Wat is dit?', antwoordde hij: 'Ehhh, een aapje?' Mmm, hij zat voetbal zat te kijken ondertussen. ;-) Kever hangt inmiddels in mijn winkeltje. 


Gistermiddag was ik er zelf en meestal maak ik dan wat foto's om onze winkel te promoten via Facebook. Dit is het winkeltje van Trea-Krea. Zó sfeervol als zij het inricht! Leuk dat ieder zijn eigen hoekje heeft. 


Zij verzorgt meestal de etalage en die ziet er nu heerlijk voorjaarsachtig uit. Hoewel het weer daar nog niet op lijkt, brrr wat een regen gisteren en eergisteren. Het is de bedoeling dat de etalage wat opener wordt: Een half hoog houten schot of iets dergelijks. We vinden het nu te dicht en daarvoor was het weer te open. :-) Zo zijn we er lekker mee bezig met elkaar. Met zulk weer zijn er niet veel klanten, maar vorige week heb ik wel wat spullen verkocht. Dat is leuk! De klanten die er komen, zijn enthousiast. 


Omdat jongste dochter graag wat wil afvallen, bak ik regelmatig. Sluipenderwijs kwamen de kilo's er bij. Ze heeft nu de knop omgezet, eet gezond, snoept niet meer en is gaan sporten. Ze is al 7 kg afgevallen, zo knap! Ik bak nu vooral gezonde en lekkere dingen, om mee naar school te nemen, of voor 's middags uit school. Dit recept van bananenbrood leek mij leuk om eens uit te proberen. Ik kwam het tegen via het blog van Very Vestywo. Ik paste het iets aan, deed er wat melk en speltmeel bij (op gevoel) en voegde er cacaonibs aan toe. Mmm heerlijk, de cacao geeft zo'n heerlijk geurtje tijdens het bakken! Deze foto nam ik even snel voor mijn dochter en ik had al een plakje gesnoept omdat ik zo benieuwd was of het gelukt was. :-) En dat was het, het was heerlijk!

Het bevalt goed om de blog-draad weer op te pakken! Dankjewel voor jullie gezellige reacties weer. Ik doe mijn best om bij jullie ook weer wat te lezen en te reageren. 

13 opmerkingen:

  1. Leuk dat je er weer bent :) mijn ervaring is dat je mannen niets moet vragen als ze voetballen kijken, ja op sommige punten dan, misschien op andere vlakken weer wel ;) Ik vind het duidelijk een kever/auto, een schatje en leuk met al de details. Fijn dat je dochter op haar gewicht wil letten én dat dat vanuit haarzelf komt, dan heeft het succes :) Maar ook weer niet te mager, het gaat erover dat ze lekker in haar vel zit :-) Jullie winkeltje is super! Groet Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk toch dat je nu weer een doel hebt om voor bezig te zijn. Ik zag toch gelijk dat het een auto moet voorstellen. Lekker stoer voor een klein jongetje. Hopelijk gaat het lukken met de winkel.
    En wat knap van je dochter om al zoveel af te vallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super cute !
    Have a shinny weekend !
    Yummy too !
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een superleuke kever! Fijn dat je weer terug bent in blogland.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hm, bananenbrood, ben ik van plan om dit weekend weer eens te bakken.
    Wat een leuke bijtring! Die blijft vast niet lang in he winkeltje hangen.
    Tsja, gaat zo snel met die kids.... Kennelijk is je dochter een doorzetter, gezien de resultaten van het afvallen, dan gaan haar toekomstplannen ook lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha een aapje! Ik moet er echt om lachen. mannen!! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wel typisch, de reactie van je man hahaha
    Ik dein ook maar wat mee op de fases van de kinderen, wel vaak met weemoed hoor, naar de tijd die geweest is.
    Wat een mooi initiatief, jullie winkel. En fijn dat je weer zin hebt om te bloggen. De meeste andere bloggers zijn er nog gewoon :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gaaf winkeltje! Dat motiveert toch om weer leuke dingen te maken. En je hebt echt een stoere auto gehaakt hoor! Mannen....!?
    Kleine kinderen worden groot.. het gaat zo.. Maar het is ook weer leuk en je komt zelf weer aan andere dingen toe.
    Fijn weekend, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. We zien er toch echt een kever in hoor, erg leuk.
    Fijne toekomst plannen voor je dochter. Er blijven altijd wel dingen om te haken en te maken, ook al worden de kinderen groot, vooral nu je zo'n schattig winkeltje deelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha leuk dat je er weer bent. Enbananenbrood moet erg lekker zijn .zelf experimenteer ik ook met bakken bloen kun je goed vervangen door speltmeel en is veel gezonder

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk dat je weer blogt. Heel leuk om zo je spulletjes te verkopen. Wat goed dat je dochter zo haar best doet om af te vallen. Een heel fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ontzettend leuk om te zien dat je weer aan het bloggen bent. En wat een leuke kever heb je gemaakt. De tijd vliegt inderdaad en ik snap er soms helemaal niks van. Succes met alles voor je winkeltje. En wat knap van je dochter dat ze al zoveel is afgevallen.
    Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dankjewel voor je vermelding, heel lief en leuk! Het bananenbrood recept is heerlijk inderdaad! Goed dat je er zelf nog wat bij gevoegd hebt, zo wordt het echt van jezelf. Fijne avond! Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen